کد خبر: ۸۵۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
تعداد بازدید: ۴۷۳
مهاجمان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، نامزد کسب عنوان بهترین مهاجم این دوره از رقابت‌ها هستند.

رقابت علیپور و تیام با بونجاح برای عنوان بهترین مهاجم لیگ قهرمانان آسیابه گزارش خبرداغ ، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از کاربرانش خواست تا بهترین هافبک لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 را انتخاب کنند که در میان گزینه‌ها، نام مامه تیام از استقلال و علی علیپور از پرسپولیس دیده می‌شود. AFC درخصوص این دو بازیکن نوشت:

مامه تیام
7 گل زده، 10 شوت در چارچوب، 50 درصد تبدیل فرصت به گل (رتبه اول میان مهاجمان )

اگر تیام در آستانه مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018، استقلال را به مقصد عجمان امارات ترک نمی‌کرد، امکان قوی وجود داشت که این رقابت‌ها دربی بسیار جذاب تهران را در مرحله نیمه‌نهایی داشته باشد. این مهاجم سنگالی تنها شش ماه در پیراهن مشهور آبی گذراند، اما در 13 دیداری که به میدان رفت، 12 گل به ثمر رساند. از جمله هفت گل در مسابقات آسیایی و هت‌تریک به یاد ماندنی مقابل ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی. 

 

علی علیپور
5 گل زده، 35 شوت به سمت دروازه و 21 شوت در چارچوب (رتبه دوم میان مهاجمان) و 65 دوئل پیروز

با دروازه‌بانی علیرضا بیرانوند و مدافعانی چون شجاع خلیل‌زاده و جلال حسینی که در انتخاب بهترین تیم مسابقات حضور داشتند، حرکت پرسپولیس به سمت فینال بر پایه دفاعی مستحکم بنا شده بود اما دفاع به تنهایی باعث پیروزی نمی‌شود و علیپور، بازیکن اصلی خط حمله غول‌های تهرانی بود.

 

علیپور که در دوره‌های قبلی رقابت‌های آسیایی تنها یک گل به ثمر رسانده بود، دو گل در دیدار نخست به نسف قارشی زد و در دیدار مقابل الوصل یک گل دیگر به ثمر رساند تا پرسپولیس در صدر جدول گروه C قرار بگیرد. علیپور دو گل بعدی خود را برای لحظات حیاتی در مراحل حذفی نگه داشت. جایی که مقابل الجزیره در یک‌هشتم نهایی و برابر السد در نیمه‌نهایی گلزنی کرد تا به تیم خود برای صعود به نخستین فینال لیگ قهرمانان آسیا کمک کند.

 

بغداد بونجاح از السد قطر، دژان دامیانوویچ از سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی، یوسف العربی از الدحیل قطر، کیم شین‌ووک از جئونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی، یوما سوزوکی از کاشیما آنتلرز ژاپن و الکساندر پاتو از تیانجین چین، سایر گزینه‌های نظرسنجی AFC برای انتخاب بهترین مهاجم لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 هستند.

جام نیوز
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: