کد خبر: ۸۵۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
تعداد بازدید: ۴۳۵
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: قرار است آزمون سراسری با رعایت تمام دستور‌العمل‌های بهداشتی برگزار شود.

پاسخ به برخی شبهات فقهی برای پرداخت وام ودیعه مسکن/ برگزاری آزمون سراسری با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی در خصوص تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران در مسیر تهران بیروت گفت: آمریکایی‌ها از تمام سیاست‌های خود طی دو سال گذشته چه در زمینه تحریم، چه در زمینه فشار حداکثری و جنگ تبلیغاتی استفاده کردند و در هر مقطعی برای اینکه به ملت ایران فشار بیاورند همه راه‌ها را امتحان کردند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: با تاب‌آوری مردم و همبستگی که در داخل کشور وجود داشت، در برابر این فشار‌های آمریکا مقاومت شد. البته این مقاومت هم برای مردم و هم برای دولت آسان نبود و سختی‌هایی را به همراه داشت و موجب گرانی شد شرایط تحریم باعث شد که جابجایی پول صورت نگیرد و افزایش قیمت‌ها را شاهد باشیم، اما هدفی که آمریکا در دو سال گذشته با تحریم، جنگ اقتصادی و جنگ روانی ایجاد کرده بود با شکست روبرو شد.

وی افزود: حرکت آمریکا در تعرض به هواپیمای جمهوری اسلامی ایران یک کار سخیف و مغایر با موازین بین المللی است و اقدام نماینده آمریکا در کشور‌های مختلف و صحبت درباره ایران نشان از ضعف آمریکا دارد و قطعا هم آن‌ها موفق نخواهند شد.آمریکا با تعرض به هواپیمای مسافری ایران تصور می‌کرد یک عکس العمل امنیتی در ایران بوجود بیاورد که باعث نگرانی مردم شود.

بیشتر بخوانید: 

روحانی: از توطئه جنگ قوای سه گانه عبور کردیم / امروز شاهد آرامش در کشور هستیم؛ هیچ کدام از قوا دنبال حاشیه‌سازی نیستند / باید به همدیگر کمک کنیم؛ اگر نکته‌ای هست، راه‌حل را هم پیشروی ما قرار دهند؛ نقد خالی دردی را دوا نمی‌کند / دشمن در عرصه اقتصادی ما را زمین نزده؛ به فکر این بودند که تورم سه رقمی شود / زندگی مردم در حد ضرورت به خوبی اداره شد / باید کالا را از ثبت سفارش تا ورود به انبار مانند سایه دنبال کنیم

 

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: در این زمینه با هوشمندی برخورد شد و صدا و سیما، بخش‌های مختلف وزارت امور خارجه و هم همه بخش‌های ذیربط با این موضوع از نظر حقوقی و سیاسی برخورد کردند و در سازمان ملل علیه آن اقدام شد و در منطقه نیز مسئولین کشور‌های مختلف درباره آن صحبت کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: مشکلات داخلی آمریکا و همچنین وجود کرونا که باعث کشته شدن تعداد زیادی از مردم این کشور می‌شود ناکارآمدی دولت آمریکا را نشان میدهد که با همه امکاناتی که دارد نتوانسته در مقابل آن‌ها موفق عمل کند.

وی گفت: هم اکنون دولت آمریکا نسبت به همه مسائل داخلی و خارجی دستپاچه شده و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ترامپ از رقیب خود عقب‌تر است همین موضوعات باعث سردرگمی‌های دولت ترامپ در خصوص مسائل مختلف می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا، گفت: افزایش اجاره بهای مسکن در شهر تهران باید زیر ۲۵ درصد و کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها به ترتیب ۲۰ و ۱۵ درصد اعمال شود. همان گونه که مردم مطلع هستند، اجاره مسکن در ابتدای سال مقداری افزایش یافت و وزارت راه و شهرسازی در جلسه ستاد ملی کرونا دو پیشنهاد را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس این دو پیشنهاد، برای شهر تهران حداکثر باید ۲۵ درصد اجاره بها افزایش یابد، یعنی به معنای این نیست که حتماً باید ۲۵ درصد اعمال شود، باید طوری محاسبه صورت بگیرد که زیر ۲۵ درصد باشد و برای کلانشهر‌ها نیز تا ۲۰ و شهر‌های دیگر ۱۵ درصد تصویب که به قوه قضائیه ابلاغ و آرامشی در این زمینه ایجاد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین گفت: از سوی دیگر در برخی از شهرها، از جمله تهران با توجه به اینکه برخی از مردم نیازمند برای تأمین هزینه ودیعه مسکن هستند، دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های مختلف با بهره ۱۳ درصد قرار داد که اگر مردم تمایل داشته باشند، از این وام استفاده کنند، هم اکنون مردم در حال ارسال پیامک به سامانه وزارت راه و شهرسازی هستند.

 واعظی در ادامه به برخی از شبهات فقهی برای پرداخت وام ودیعه مسکن اشاره کرد و افزود: براساس جلساتی که با شورای فقهی در بانک مرکزی وجود دارد، این تصمیم گیری لحاظ شده است و آنچه ما تصمیم می‌گیریم همان چیزی است که آن شورا لحاظ کرده و ما به آن اعتقاد داریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت برگزاری آزمون سراسری، افزود: در خصوص برگزاری آزمون سراسری بحث‌های مختلفی صورت گرفته است، پیش بینی سازمان بهداشت جهانی و وزرای بهداشت جهان و متخصصان دارند، نشان می‌دهد، در پائیز امسال آنفولانزا و کرونا با هم وجود داشته باشد، ما خود را برای یک شرایط سخت‌تر در پاییز آماده می‌کنیم و اگر فکر می‌کردیم که وضعیت ما طی یکی دو ماه آینده بهتر از امروز می‌شود، آزمون سراسری را ممکن بود به تاخیر بیاندازیم. زمان آزمون را چندبار به تاخیر انداخته ایم، اما وضعیت بهتر نشده است.

وی با اشاره به اینگه گروهی از داوطلبان که آمادگی برگزاری کنکور را دارند، دولت و وزارت علوم را تحت فشار قرار می‌دهند تا آزمون برگزار شود، گفت: گروه دوم نیز داوطلبانی هستند که کمتر مطالعه کرده اند و دنبال یک فرصتی هستند که مطالعات خود را بیشتر کنند و خواهان تاخیر در برگزاری آزمون سراسری هستند.

 واعظی در ادامه گفت: چند بار آزمون را به تاخیر انداخته ایم، اما این بار کاری که وزارت بهداشت انجام داد. کار فوق العاده‌ای بود، به این معنا که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد و به جای برگزاری آزمون همانند همه ساله، کنکور بجای دو روز در چهار روز برگزار می‌شود، همچنین تمام محل برگزاری آزمون ضدعفونی می‌شود و فاصله قرار گرفتن صندلی‌ها بیشتر از یک متر و بیست سانت خواهد بود و در ورودی‌ها و خروجی‌ها در محل برگزاری آزمون تجمع ایجاد نخواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: تمام داوطلبان کنکور همانند فرزندان دولت، وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند و در خصوص سلامتی آن‌ها هم نگرانیم و به همین منظور با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی آزمون سراسری برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
این پرداخت وام ودیعه مسکن خوب است اما نحوه پرداخت آن چرته ...چرا که این وام به موجر پرداخت میشه فردا هزارتا مشکل داره به عنوانمثال ممکنه بعداز دو یا سه ماه موجر ومستاجر ازلحاظ اخلاقی جور نشدندمستاجر میخواد تخلیه کنه حالا فکرش را بکنید فردا باچه مشکلاتی اعم از بانک وموجر ومستاجر پیش میاد این نمونه ومشکلات زیادی هست شرحش وقت بر است ....از عاقلی پرسیدند برای پیشرفت بای چکار کنیم ..گفت اول فکر اساسی ..بعد عمل
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: