کد خبر: ۸۵۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۲۹۷۷
رئیس کل بانک مرکزی گفت: افرادی که توانایی پرداخت اصل و سود وام ودیعه مسکن به صورت ماهانه را داشته باشند می‌توانند به انتخاب خود این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن: افراد می توانند به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن درپایان سال، این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنندبه گزارش خبرداغ ، رئیس کل بانک مرکزی گفت: افرادی که توانایی پرداخت اصل و سود وام ودیعه مسکن به صورت ماهانه را داشته باشند می‌توانند به انتخاب خود این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی به بیان نکاتی درخصوص وام ودیعه مسکن پرداخت و نوشت: ۱_ این وام «ودیعه مسکن» نیست. بلکه، «کمک ودیعه مسکن» است. هدف؛ کمک به تأمین افزایش تحقق یافته در ودیعهٔ اجاره‌های مسکن اقشار کم درآمد و آسیب پذیر درسال جاری می‌باشد.

۲-با توجه به محدودیت اعتبار تخصیص یافته برای جبران وکنترل آثارشیوع کرونا برای سیستم بانکی (حداکثر ۷۵ هزار میلیارد تومان) اختصاص بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان با نرخ ۱۳ درصد، آن هم با موکول کردن بر گرداندن اصل وام به پایان دوره یک ساله، با درنظر گرفتن سایر تعهدات کرونایی، مقدور نبود.

۳-افرادی که باتأئید وزارت راه وشهر سازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن درپایان سال، توانایی پرداخت اصل وسود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، میتوانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط ۳۰ ماهه ونرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

۴- محدودیت منابع اختصاص یافته برای مقابله با آثارکرونا به علت تأمین یک سوم آن منابع، از ذخیره قانونی بانک‌ها نزدبانک مرکزی ودر جهت فراهم سازی امکان تعدیل نرخ سودآن بوده است. بانک مرکزی ضمن جهت گیری برای کمک به اقشارکم درآمد و آسیب پذیر، تمام تلاش خود را بر کنترل نقدینگی و نیز آثار تورمی آن، در شرایط سخت اقتصادی کشور متمرکز کرده است.

۵-جامعه هدف این طرح، اقشارکم درآمد و آسیب پذیر جامعه است ازکلیه بانک‌ها میخواهم درکنار تلاش خود برای تأمین مالی واحد‌های تولیدی، برای سایر متقاضیان محترم نیز با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) وام کمک ودیعه مسکن پرداخت کرده و اولویت لازم را به آن بدهند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: