کد خبر: ۸۵۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
تعداد بازدید: ۲۶۶
منابع آگاه از صادرات مجدد تجهیزات جنگی به ارتش سعودی از سوی صنایع تسلیحاتی انگلیس و با مجوز دولت این کشور خبر دادند.

انگلیس بی توجه به جنایتهای آل سعود فروش سلاح به این رژیم را از سر می‌گیردبه گزارش خبرداغ ، منابع آگاه از صادرات مجدد تجهیزات جنگی به ارتش سعودی از سوی صنایع تسلیحاتی انگلیس و با مجوز دولت این کشور خبر دادند.

خبرنگار روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ انگلیس در این زمینه در توییتی نوشت که انگیس فروش سلاح به عربستان را مجددا آغاز می‌کند. این در حالی است که سال گذشته ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان به دلیل نقض حقوق بشر در یمن و ممنوع شده بود.

به گفته این روزنامه‌نگار انگلیسی، دولت انگلیس با نادیده انگاشتن جنایات جنگی آل سعود، مجوز فروش مجدد سلاح به ارتش سعودی را اعلام کرد. فروش تسلیحات به عربستان از سوی انگلیس از 20 ژوئن سال گذشته متوقف شده بود.

جنگ یمن که با حمایت آمریکا و انگلیس از عربستان در حالی از فروردین ۱۳۹۴ آغاز شد که شمار قربانیان یمنی از صد هزار نفر فراتر رفته و میلیون‌ها خانواده طی این مدت آواره شدند. عربستان سعودی و امارات مهمترین کشورهای ائتلافی هستند که بیش از 6 سال است مناطق مختلف یمن را هدف حمله قرار داده است. شدت این حملات به حدی بود که سازمان ملل متحد آن را «بزرگترین بحران انسانی معاصر» خوانده است. برخی از کشورها از جمله آلمان در واکنش به این حملات، موقتا صادرات سلاح به عربستان سعودی را متوقف کردند.

به تازگی نیز آفریقای جنوبی اعلام کرده با تغییر بندی از یک قانون صادراتی، مانع موجود برای صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برطرف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: