کد خبر: ۸۵۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
تعداد بازدید: ۳۷۱
کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و به قول معاون ورزشی باشگاه استقلال باید آن را خطرناک‌ترین و منحوس‌ترین ویروس قرن شناخت، ویروسی که حتی به او هم رحم نکرده و باعث شده مادرش نیز مبتلا شود.

مددی: شاید حال بازیکنان استقلال وخیم شودبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و به قول معاون ورزشی باشگاه استقلال باید آن را خطرناک‌ترین و منحوس‌ترین ویروس قرن شناخت، ویروسی که حتی به او هم رحم نکرده و باعث شده مادرش نیز مبتلا شود. درخصوص اتفاقات اخیر و انصراف استقلال از رقابت با پارس جم‎جنوبی به‏ خاطر شیوع کرونا در اردوی آبی‌ها و همچنین سایر مسائل مرتبط با این باشگاه دقایقی با معاون باشگاه استقلال همکلام شدیم، هرچند او هم به‎خاطر شرایط جسمانی مادرش حال و روز خوبی ندارد و در ابتدای صحبت‌ها از هواداران و دوستداران استقلال درخواست کرد برای شفای همه بیماران به‌خصوص مادرش دعا کنند. گفت‌وگوبا احمد مددی را در زیر می‌خوانید.

ابتدا از شرایط استقلال شروع کنیم، هرچند می‌دانیم شما هم به‎خاطر وضعیت مادرتان که به کرونا مبتلا شده، گرفتاری‌هایتان بیشتر شده و حالا باید در دو جبهه بجنگید.

از پدر و مادر‌مان خیلی مراقبت می‌کردیم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که مادرم کرونا گرفته است. باورم نمی‌شود که این اتفاق افتاده. الان در جامعه برخی آمار‌ها واقعی نیست و از شما می‌خواهم سری به بیمارستان‌‌ها بزنید تا ببینید چه خبر است. روز گذشته در مرگ‎ومیر در رتبه سوم دنیا قرار داشتیم و به‎خاطر بی‌توجهی مردم، خیلی از کشور‌ها را از این حیث پشت‎سر گذاشته‌ایم. انگار مردم بی‎خیال شده‌اند و فکر می‌کنند این موضوع یک شایعه و توهم است اما واقعا این ویروس مرگبار‌ترین ویروس قرن است و فعلا همه پزشکان را آچمز و کیش و مات کرده است.

کمی هم درباره شرایط تیم استقلال صحبت کنید. موضوع نفرات مبتلا به کرونا به کجا رسید؟

طی یکی دو روز اخیر که تست کرونای بازیکنان استقلال مثبت شد و از سوی دیگر دوستان در سازمان لیگ آن صحبت‌‌ها را مطرح کردند، ما طی نامه‎ای از سوی باشگاه استقلال خطاب به بهاروند، رئیس سازمان لیگ و سرپرست فدراسیون فوتبال درخواست کردیم همه بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال به‎خاطر حساسیت فوق‎العاده بالا و شرایط کشور و وضعیت قرمز برخی استان‌ها یک‎بار دیگر تست کرونا بدهند، چون برای ما حفظ سلامتی بازیکنان و جان آنها یک اصل مهم است.

الان محل مناقشه و دعوا محل تست‌گیری است، درحالی‎که بازیکنان استقلال در بیمارستان مسیح‌ دانشوری تست داده بودند. گویا مسئولان سازمان لیگ این موضوع را قبول نداشته و اعلام کرده بودند باید در مکانی تست بدهید که از مجموعه‌های زیرنظر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باشد.

ما حرفی نداریم و هرجا دوستان بخواهند تست می‌دهیم. تست قبلی را هم در بیمارستان مسیح دانشوری دادیم و اتفاقا مصاحبه دکتر ناجی با «فرهیختگان» را هم به‎عنوان یک مستند نگه داشته و از آن استفاده کردیم.

امروز هم که برخی شایعات دیگر درخصوص یک میهمانی در منزل بازیکن استقلال منتشر شد.

خودتان می‌گویید شایعه و من هم مانده‌ام چرا این صحبت‌‌ها را مطرح می‌کنند. به نظر می‌رسد برخی‌ که این شایعات را درست می‌کنند، اوج فاجعه را متصور نیستند. در ایران روزانه حدود ۱۵۰، ۱۶۰ نفر قربانی کرونا می‌شوند پس مشخص است که کشور حالت طبیعی ندارد و یعنی این ویروس بر آن غلبه کرده است. تا دیروز هم که آن صحبت‌‌ها مطرح می‌شد و انگار دوستان بیمارستان مسیح دانشوری را به رسمیت نمی‌شناسند، اگر چنین است پس کجا را به رسمیت می‌شناسند؟ من از مسائل پزشکی سر درنمی‌آورم اما این بیمارستان معتبر تست مثبت کرونای بازیکنان ما را تایید کرده است. اتفاقا در جلسه‎ای که به‌همین منظور در سازمان لیگ برگزار شد نیز اعلام کردیم هرجا که بخواهند تست می‌دهیم.

درباره ادامه رقابت‌‌ها چطور. در این خصوص برای استقلال تصمیم‌گیری شد؟

با این شرایط که تیم به قرنطینه رفته است، جان انسان‌ها در این شرایط بیشترین اهمیت را دارد. صادقانه به شما می‌گویم اگر شنیدید بازیکنان استقلال بدحال شدند، اصلا تعجب نکنید، چون این ویروس با هیچ‎کس شوخی ندارد و خیلی وحشی است، انگار هنوز پیه این ویروس به تن‎شان نخورده است. به خدا من که دچار هستم این درد را می‌فهمم و الان جوان‌هایی در بیمارستان بستری هستند که ۷۰درصد ریه‌هایشان درگیر است. دو روز پیش در بیمارستان مدرس یک خانم ۲۹ ساله بعد از مراجعه به یک ربع نکشید که جان سپرد، درحالی‎که یک بچه 6 ماهه داشت و شوهر او در بیمارستان زار می‌زد‌. شرایط خیلی وخیم است و به نظرم دوستان در سازمان لیگ سری به بیمارستان‌ها بزنند.

و صحبت پایانی شما؟

باز هم تاکید می‌کنم شرایط خیلی وخیم است و این ویروس ورزشکار و غیرورزشکار و پیر و جوان و زن و مرد و بچه‌ و بزرگ نمی‌شناسد و همه باید مراقبت کنند. خود ما خیلی مراقب بودیم که خانواده‌مان و خودمان درگیر نشویم و الان که مادرم به این ویروس منحوس مبتلا شده، از مردم می‌خواهم او را دعا کنند تا بتواند این ویروس را شکست دهد و دوباره سلامتی خود را به دست بیاورد. همچنین از طرفداران استقلال می‌خواهم برای بازیکنان این تیم هم دعا کنند، این ویروس به این شکل نیست که وقتی یک فوتبالیست آن را گرفت بتواند آن را شکست دهد، اتفاقا این موضوع برای بازیکنان بدتر است و چه‎بسا اتفاقاتی برایشان بیفتد که تا آخر عمر دیگر نتوانند به میادین برگردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: