کد خبر: ۸۵۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
تعداد بازدید: ۱۴۹
وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه کشورش در کنار مردم هنگ کنگ خواهد بود تاکید کرد که برابر حملات چین به هنگ کنگ خواهند ایستاد.

پمپئو: چین اعلامیه سال ۱۹۸۴ درمورد هنگ کنگ را نقض کرده / تصمیم پکن استقلال هنگ کنگ را نابود می کند / آزادی ها تا کنون باعث رونق و شکوفایی هنگ کنگ شده بودوزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه کشورش در کنار مردم هنگ کنگ خواهد بود تاکید کرد که برابر حملات چین به هنگ کنگ خواهند ایستاد.

به گزارش خبرداغ  به نقل از آرتی عربی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تصمیم حزب کمونیست چین مبنی بر اعمال قوانین سختگیرانه امنیت ملی در هنگ کنگ باعث می شود تا استقلال هنگ کنگ نابود شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود چین را به نقض شرایط اعلامیه مشترک در هنگ کنگ که در سال ۱۹۸۴ با انگلیس امضا شده بود متهم کرد.

پمپیئو با بیان اینکه این آزادی ها تا کنون باعث رونق و شکوفایی هنگ کنگ شده است،گفت: آمریکا به حمایت از مردم آزادیخواه هنگ کنگ ادامه خواهد داد و به حملات پکن به آزادی بیان، مطبوعات، اجتماعات و حاکمیت قانون پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز ۳۰ ژوئن را که در آن پارلمان چین قانون اجرای امنیت ملی چین در هنگ کنگ را به تصویب رساند برای مردم هنگ کنگ روزی غمگین و ناراحت کننده دانست.

آمریکا تحریم های را علیه مقامات چینی به خاطر آنچه که «فرسایش» استقلال در هنگ کنگ دانسته اعمال کرده است همچنانکه از لغو امتیازات تجاری به این شهر و صادرات تولیدات دفاعی و فناوری های دوگانه خبر داده است.

تنش بین آمریکا و چین در ماه های اخیر هم بسیار افزایش پیدا کرده است. آمریکا به خاطر ویروس کرونا که در چین شناسایی شد زیان مالی و جانی زیادی دیده است. مقامات آمریکایی چین را متهم به تولید این ویروس می کنند و براین باور هستند که این ویروس در آزمایشگاه بزرگ ووهان تولید شده است این درحالی است که چینی ها هم این موضوع را رد کرده اند و اتهام آمریکا را به خاطر ضعف این کشور در کنترل ویروس می دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: