کد خبر: ۸۵۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۱۸۵
استاد دانشگاه جرج میسون آمریکا تاکید کرد که ترامپ بازنده انتخابات است و باید امیدوار بود تا یک رهبری عاقلانه را در انتخابات ماه نوامبر شاهد باشیم.

شاهد سقوط بیشتر اقتصادی و افزایش ناآرامی‌ها در آمریکا خواهیم بود/ ترامپ خودش می‌داند که بازنده انتخابات است/ روسیه فشار بر آمریکا را در مورد ایران حفظ می‌کندبه گزارش خبرداغ ، ادوارد رودز، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون آمریکا است. وی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و سیاست خارجی آمریکا مشغول بحث و بررسی و تحقیق است. رودز در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها و شیوع کرونا بیان کرده است.

ادوارد رودز در ابتدا گفت: خبرهای خوبی وجود دارد و خبرهای بدی هم در مورد روابط میان ایران و آمریکا وجود دارد. خبر خوب این است که روابط ایران و آمریکا به سمت حملات نظامی نرفته است. با توجه به اختلافات بسیار واقعی بین دو دولت ما و با توجه به تاریخچه روابط، این در واقع خبر بسیار خوبی است.

باید آرزوی پیروزی رهبری عاقلانه در انتخابات را داشت

وی افزود: با این حال خبر بد این است که هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط ایران و آمریکا و هیچ حرکتی در جهت از سرگیری روابط عادی اقتصادی حاصل نشده است. بدتر از آن، هیچ نشانه‌ای برای بهبود روابط در سریعترین زمان تا ژانویه ۲۰۲۱ نیست. از دید ناظران آمریکایی، امید چندانی به بهبود روابط در چند ماه گذشته وجود ندارد- اگرچه قابل پیش‌بینی نبودن سیاست خارجی ترامپ، به معنای این است که هر چیزی حداقل قابل تصور است. سوال واقعی برای شش ماه آینده این نیست که آیا ایالات متحده به برجام باز خواهد گشت و آیا تحریم‌ها برداشته خواهد شد یا خیر. سوال واقعی این است که آیا مدیریت عاقلانه و آرام پیروز خواهد شد و آیا می‌توان از یک فاجعه جلوگیری کرد. باید آرزوی این اتفاق را داشت.

اروپا فشاری بر آمریکا برای تغییر مواضع در مورد ایران وارد نمی‌کند

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون آمریکا در ادامه گفت: بعید به نظر می‌رسد که اروپا هرگونه فشار قابل توجهی بر ایالات متحده وارد کند تا بتواند موضع خود را درباره تحریم‌ها تغییر دهند و بعید به نظر می‌رسد که اروپا اهرم‌های خود را در مورد ایران برای آمریکاصرف کند.

روسیه فشار بر آمریکا در مورد ایران را حفظ می‌کند

وی هم چنین گفت: همچنین روسیه به احتمال زیاد ایالات متحده را در مورد ایران تحت فشار قرار خواهد داد. مهم‌تر از همه، روسیه علاقه زیادی به نگه داشتن نفت ایران در بازار دارد - همچنین این واقعیت است که روابط روسیه و آمریکا در حال حاضر به شدت متشنج شده است، البته بعید است خواهان نابودی کامل روابط آمریکا با روسیه شود. با این وجود پیش‌بینی رفتار چین بسیار سخت‌تر است.

مهم است روابط ایران و آمریکا در شش ماه آینده بحرانی نشود

رودز در ادامه گفت: در حالی که چشم‌انداز پایان بن بست بین ایالات متحده و ایران در این زمان کم‌رنگ به نظر می‌رسد، مهم است که روابط آمریکا و ایران در شش ماه آینده به یک بحران نرسند.

ترامپ خودش می‌داند که بازنده انتخابات است

احتمالاً شاهد سقوط بیشتر اقتصادی و افزایش ناآرامی‌ها خواهیم بود

چشم‌انداز انتخابات برای ترامپ ناامیدکننده است

این استاد دانشگاه گفت: اکنون اثرات سوء مدیریت دولت ترامپ در بیماری همه‌گیر کرونا ویروس مشخص شده است، به جای اینکه اقتصاد تا ماه نوامبر به حالت عادی برگردد، رئیس‌جمهور احتمالاً شاهد سقوط بیشتر اقتصادی و افزایش ناآرامی‌های اقتصادی خواهد بود. علاوه بر این اعتراض‌ها در آمریکا شرایط را سخت کرده است. در مجموع، چشم‌انداز انتخابات برای رئیس‌جمهور به نظر می‌رسد به طور فزاینده‌ای ناامیدکننده است. مگر اینکه اتفاقاتی درخشان یا اتفاقی رخ دهد که ارزیابی عمومی رئیس‌جمهور را تغییر دهد، او احتمالاً در ماه نوامبر انتخابات را از دست خواهد داد - و او این را می‌داند.

ممکن است ترامپ در ماه‌های آینده تصمیم خطرناکی در مورد ایران بگیرد

وی در ادامه اظهار کرد: بنابراین نگرانی رو به رشدی وجود دارد که رئیس‌جمهور ترامپ ممکن است در ماه‌های آینده بویژه در رابطه با سیاست خارجی و به ویژه در مورد چین و ایران ریسک بیشتری کند. ممکن است او در مورد ایران تصمیم‌های خطرناکی اتخاذ کند.

احتمال تجدیدنظر در سیاست آمریکا در مورد ایران بعد از انتخابات وجود دارد

ادوارد رودز افزود: صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات نوامبر در ایالات متحده پیروز شود، احتمال تجدیدنظر جدی در مورد سیاست ایالات متحده در قبال ایران پس از پایان این انتخابات وجود خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: