کد خبر: ۸۵۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
تعداد بازدید: ۱۹۶
نماینده روسیه در سازمان ملل:
نماینده روسیه در سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه در جلسه مجازی شورا سخنرانی کرد.

اقدام‌های آمریکا مانند گذاشتن زانو روی گردن یک انسان است/ ایران به رغم تحریم‌ها به توافق‌ها عمل کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نماینده روسیه در سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه در جلسه مجازی شورای امنیت سخنرانی کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «از این‌که مایک پمپئو یک‌بار هم در اظهارات خود حرفی از همکاری نزد متاسف هستیم و ناراحتیم که او منتظر پاسخ‌های ما نماند».

وی در ادامه گفت: «مایه تاسف ماست که جهان چندجانبه‌گرایی و اصول قوانین بین‌المللی که بر پایه احترام شکل می‌گرفت، اقدام‌های یکجانبه آمریکا آن‌ها را زیر پا گذاشته و عقیده خود را بر دیگران تحمیل می‌کند. با نگرانی شاهد سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران هستیم.»

وی گفت: «اقدام‌های آمریکا مانند گذاشتن زانو روی گردن یک انسان است. آمریکا عامدانه از برجام خارج شد و قطعنامه ۲۲۳۱ را زیر پا گذاشت. به رغم آن‌که قوانین شورای امنیت باید اعمال شود، آمریکا رسما از برجام خارج شد و مسئولیت‌های خود را زیر پا گذاشت و بار دیگر تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد.»

نماینده روسیه گفت: «با این حال ایران همچنان به تعهدات خود عمل کرد. آمریکا همچنان به نقض قوانین ادامه داد. راه برجام بسیار سخت بود و همه تلاش کردند تا به آن برسند، از جمله ایران. تمامی کشورها از این توافق حمایت کردند. ایران به رغم تحریم‌ها به توافق‌ها عمل کرد. آمریکا اما می‌خواهد دیگر کشورها به نظراتش گوش کرده و بار دیگر تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کنند. این تلاش‌ها از سوی سیاست فشار حداکثری آمریکا از خلال شورای امنیت و قانون نشان دادن آن را نمی پذیریم.»

وی در ادامه گفت: «منطق قطعنامه آمریکا این است که ایران از تمامی جهت‌ها مورد فشار قرار بگیرد. هدف چیزی نیست جز واکنش از سوی ایران. نتیجه در نهایت چیزی نخواهد بود جز افزایش تنش‌ها و تهدیدهای روزافزون. آیا این همان چیزی است که برای صلح به دنبالش هستیم؟ راه‌حل ارائه‌شده از سوی آمریکا منطقی و حل‌کننده وضعیت نیست. این اقدام‌ها تنها مسئله را پیچیده کرده است.»

وی افزود: «تمدید تحریم تسلیحاتی اشتباه است. برایان هوک مدام چین و روسیه را هدف اتهام‌های خود قرار می‌دهد. مشخص نیست که منظور او چیست. شاید او اخیرا کتابی از آلدوس هاکسلی یا جورج اورول را خوانده و تحت تاثیر قرار گرفته است. این آمریکا است که رویکردی اتوپیاگرایانه دارد. در این دو سال، آمریکا بارها تلاش کرده اثبات کند که ایران برجام را زیر پا گذاشته است. حال آن‌که ایران تنها نشان داده از اقدام‌های تحریک‌کننده آمریکا خسته شده است و حتی این اقدام‌ها نیز نقض برجام و قطعنامه‌ها نبوده است. باور داریم که باید با راه‌حلی مبتنی بر شفافیت و گفت‌وگو مشکلات فعلی را حل‌وفصل کرد.»

وی افزود: «می‌خواهم تایید کنم که روسیه همچنان به قطعنامه‌های شورای امنیت و برجام پایبند است و از تمامی اعضا می‌خواهیم که چنین کنند و با گفت‌وگو راهی برای حل این وضعیت بیابند. این اقدام‌ها در تمامی سطوح باید انجام بگیرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: