کد خبر: ۸۵۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
تعداد بازدید: ۲۴۴
محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم گفت: در خبرها آمده است که عارف در اسفند۹۸ استعفا داده است، ولی موسوی لاری در اردیبهشت امسال استعفای خود را خطاب به عارف اعلام کرده است و اینجا تعارضی وجود دارد. الان هم هنوز استعفایی از سوی عارف به ما اعلام نشده است و خودم تردید دارم که استعفایی انجام شده است یا نه.

محمود صادقی: در خبرها آمده عارف اسفند ۹۸ استعفا داده، ولی موسوی لاری در اردیبهشت امسال استعفای خود را خطاب به عارف اعلام کرده؛ اینجا تعارضی وجود دارددبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه عملکرد عارف را در شورای عالی سیاستگذاری را مثبت ارزیابی می‌کنم، گفت: استعفای عارف باید در روند عادی و قانونی خود انجام شود و دلایل وی هم شنیده شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، محمود صادقی با بیان اینکه استعفای عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از مسیر متعارف خود طی نشده است، اظهار کرد: من عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذرای هستم، ولی هنوز متنی از استعفای عارف به من و سایر اعضای هیات رئیسه نرسیده است. عارف منتخب شورای عالی است و استعفا را باید به همین شورا ارائه می‌داد.

وی ادامه داد: در خبرها آمده است که عارف در اسفند۹۸ استعفا داده است، ولی موسوی لاری در اردیبهشت امسال استعفای خود را خطاب به عارف اعلام کرده است و اینجا تعارضی وجود دارد. الان هم هنوز استعفایی از سوی عارف به ما اعلام نشده است و خودم تردید دارم که استعفایی انجام شده است یا نه. نظم و انضباط از ویژگی‌های بارز محمدرضا عارف است و انتظار می‌رود که وی در همان چارچوب تشکیلاتی، استعفای خود را ارائه کند، زیرا این استعفا باید در شورای عالی سیاستگذاری بررسی شود.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به برگزار نشدن جلسات شورای عالی سیاستگذاری به دلیلی شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: پس از انتخابات ۹۶، شورای عالی از عملکرد خود ارزیابی داشت، اما به دلیل کرونا هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است.

صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا شما با استعفای عارف موافق هستید؟ گفت: من نمی توانم اعلام کنم که موافقم یا مخالف، ولی استعفا باید در روند عادی و قانونی خود انجام شود و دلایل عارف هم شنیده شود. کار در شورای عالی، جمعی است و در این خصوص هم باید با خرد جمعی تصمیم‌گیری شود.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره ارزیابی خود از عملکرد شورای عالی در دوره اخیر انتخابات، تصریح کرد: من معتقدم که تعبیر «شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۸» تعبیر درستی نیست. اگر شکستی هم باشد به دلیلی کاهش مشارکت در انتخابات، شکستی برای همه است و اصلاح طلبان هم به عنوان مجموعه‌ای از کل کشور، متضرر شده‌اند. اما باید تحلیل دقیقی انجام شود که چرا مشارکت در انتخابات اخیر تا این میزان کاهش یافت و سهم هر عامل مشخص شود. باید سهم محمدرضا عارف، اصلاح‌طلبان، فراکسیون امید، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، مشکلات اقتصادی و معیشتی، فشارهای ناشی از تحریم‌ها، حوادث دی ۹۶ و آبان ۹۸، سقوط هواپیما و طراحی‌هایی که در دو سه سال پیش برای ناامیدی مردم از صندوق رای انجام شد به صورت دقیق مشخص شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: شخصا عملکرد عارف را در شورای عالی سیاستگذاری را مثبت ارزیابی می‌کنم. وی با جمع و خرد جمعی حرکت کرد و با تمام توان در شورای عالی تلاش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: