کد خبر: ۸۵۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید: ۲۲۶
رئیس قوه قضائیه گفت: وضعیت قیمت‌ها و وضعیت بازار و لجام گسیختگی قیمت‌ها در حوزه مسکن یک پیگیری جدی از جانب مسئولان را می‌طلبد، در حال حاضر نیز اقداماتی انجام می‌شود اما باید این اقدامات به صورت جدی دنبال شود. این وضعیت با نظارت بر بازار باید از سوی دولتمردان دنبال شود.

وضعیت حوزه مسکن پیگیری جدی از سوی دولت را می‌طلبد/ نظام حقوقی کشور پشتیبان گزارشگران فساد استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی، اظهار داشت:‌ جریان تحول باید برای مردم ملموس شود و مردم و همکاران ما احساس کنند که تحول ایجاد شده است.

وی افزود:‌ نکته بعد که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، مبارزه با فساد در قوه قضاییه است و این امر مقطعی نیست و امری مستمر است که پیگیری می‌‎شود، دادسراها و دادگاه‌‌ها با قوت باید کار خود را ادامه دهند و آنچه که رهبری فرمودند حق و عدالت محور کار آنها باشد، همه بخش‌های دادسرایی به ویژه در تهران که مرکزیت رسیدگی است، باید کار خود را با قوت دنبال کنند.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: مبارزه با فساد اعلانی نیست، بلکه امری واقعی است که همواره باید با قوت ادامه پیدا کند و این امر سلامت نظام اداری در کشور را تضمین می‌کند.

وی اضافه کرد:‌ بدون تردید لازمه مبارزه با فساد اقتصادی، سلامت درون دستگاه قضایی است و سلامت دستگاه قضا یک الزام است و به هیچ عنوان نباید از آن غفلت کرد، همکاران عزیز ما بدانند که هرگونه ناسلامتی در دستگاه قضایی، باید بزرگ تلفی شود لذا لازمه حفظ سلامت دستگاه عدلیه و دستگاه قضایی آن است که سلامت سازمانی دستگاه قضایی حفظ شود.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: ‌مسئله دیگر تاکید مقام معظم رهبری راجع به گزارش‌گران و اعلام‌کنندگان فساد است که این افراد باید بدانند که نظام حقوقی کشور پشتیبان آنهاست. بخشنامه‌ای تهیه شده به عنوان «حمایت از سازمان‌های مردم نهاد» که در این بخشنامه سازوکار حقوقی و مبتنی بر قانون در این دستورالعمل پیش‌بینی، تهیه و ابلاغ شد. تاکید من به همکاران این است که به این دستورالعمل عنایت ویژه داشته باشند و تقسیم کار کنند که براساس آن گزارشگران مورد حمایت قرار بگیرند و احساس کنند مجموعه قضایی حامی آنهاست و هیچکس نباید متعرض آنها شود.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: نکته بعد مساله توجه به تولید و حمایت از تولید است؛ هیچ کارگاه و کارخانه‌ای در کشور نباید تعطیل شود، همکاران ما در سال ۹۸ از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری کردند. مساله حفظ اشتغال و رونق و جهش تولید در دستور کار قوه قضائیه است و این موضوع بیشتر باید در دستگاه قضایی توسط سازمان بازرسی و دادستانی‌ها و بخش‌های قضاوت پیگیری شود تا هیچ کارخانه‌ای دچار وقفه نشود.

رئیسی در خصوص وضعیت مسکن نیز گفت:‌ وضعیت قیمت‌ها و وضعیت بازار و لجام گسیختگی قیمت‌ها در حوزه مسکن یک پیگیری جدی از جانب مسئولان را می‌طلبد. مسئولان بدانند که وضعیت فعلی یک کار انقلابی را می‌طلبد در حال حاضر نیز اقداماتی انجام می‌شود اما باید این اقدامات به صورت جدی دنبال شود. این وضعیت با نظارت بر بازار باید از سوی دولتمردان دنبال شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: با این شرایط و وضعیتی که آمریکایی‌ها به وجود آورده‌اند، حقوق بشر آمریکایی بر همه عالم روشن شده که چه حقوقی است، نظام استکباری چگونه حق آزادی و حیات و عدلات خواهی را در نطفه خفه می‌کند و قتل و غارت و کشتار راه می‌اندازد.

رئیسی در پایان به وضعیت کنونی آمریکا اشاره کرد و گفت: آنان که مدعی حقوق انسان هستند، این ضایع کردن حقوق انسان‌ها در آمریکا را دیدند. سه کشور اروپایی پیشنهاد قطعنامه به شورای حکام می‌دهند اما این سه کشور را ما می‌شناسیم که در زمان شهادت سردار سلیمانی از آمریکا حمایت کردند. آچه که باید مورد اعتماد قرار بگیرد، داشته‌های ملت بزرگ ایران است، باید به عکس عمل کرد و به اروپایی‌ها بی‌اعتماد بود؛ وقت باقی است که بر داشته‌هایمان اعتماد و تکیه کنیم و آنچه که می‌تواند کشور را پیش ببرد و حفظ کند، داشته‌های ملت است؛ امیدواریم خداوند به حق خون مطهر شهیدان به ما کمک کند و همچنان این کشور بدرخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: