کد خبر: ۸۵۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
تعداد بازدید: ۲۳۱
جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان شکلات اظهار کرد: بازرگانی دولتی، روغن مورد نیاز یک ماهه صنعت را تامین کرده و هم اکنون کارخانه‌ها با مشکل کمبود شکر رو به رو هستند.
کاهش ۳۰درصدی فروش شکلات و شیرینیبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان شکلات اظهار کرد: بازرگانی دولتی، روغن مورد نیاز یک ماهه صنعت را تامین کرده و هم اکنون کارخانه‌ها با مشکل کمبود شکر رو به رو هستند.

او افزود: علی رغم آنکه شکر بالاتر از نرخ مصوب توزیع می‌شود، اما به سبب کمبود عرضه، تولیدکنندگان شیرینی و شکلات در تنگنا هستند.

مغازه‌ای ادامه داد: اگرچه نرخ مصوب هر کیلو شکر ۶ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است، اما هم اکنون با نرخ ۷ هزار و ۶۰۰ تا ۷ هزار و ۹۰۰ تومان به میزان کافی در دسترس تولیدکنندگان نیست.

رئیس انجمن بیسکویت و شکلات از کاهش ۳۰ درصدی فروش شکلات و شیرینی خبر داد و گفت: با گسترش ویروس کرونا، تقاضا برای خرید شیرینی و شکلات به دلیل لوکس بودن این کالا در سبد مصرفی کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرینی و شکلات نداریم، بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید خانوار در افزایش قیمت باید احتیاط کرد، در غیر این صورت افت بیشتری شامل این صنعت می‌شود.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات شیرینی و شکلات گفت: با گسترش ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، از آنجایی که صادرات تا حدودی احتیاط پذیر است، به دلیل فساد پذیری کالا باید احتیاط بیشتری در صادرات صورت گیرد.

مغازه‌ای ادامه داد: سال گذشته مجموع ارزآوری حاصل از صادرات شکلات، ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ما قبل ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی مرز‌ها و کمبود مواد اولیه نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به صادرات تا پایان سال داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: