کد خبر: ۸۵۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
تعداد بازدید: ۵۰۶
همزمان با موج رسانه‌ای اخبار مربوط به قتل یک شهروند سیاه پوست به نام «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس توسط پلیس آمریکا که بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌ها و فضای مجازی داشته، آتش‌سوزی چند روزه در جنگل‌های زاگرس که خسارت زیادی را به محیط‌زیست کشورمان تحمیل کرد مورد بی مهری رسانه‌ای قرار گرفته است.
چرا برای برخی، آمریکا مهم‌تر از زاگرس است؟به گزارش خبرداغ به نقل از برترین‌ها: همزمان با موج رسانه‌ای اخبار مربوط به قتل یک شهروند سیاه پوست به نام «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس توسط پلیس آمریکا که بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌ها و فضای مجازی داشته، آتش‌سوزی چند روزه در جنگل‌های زاگرس که خسارت زیادی را به محیط‌زیست کشورمان تحمیل کرد مورد بی مهری رسانه‌ای قرار گرفته است.

 

زاگرس همچنان در آتش خاکستر می‌شود!

در روزهای گذشته آتش‌ در استان‌های مختلف به جان مراتع و جنگل‌ها افتاد و خسارت زیادی را به محیط‌زیست کشورمان تحمیل کرد. این آتش‌سوزی دامن مراتع و جنگل‌های خائیز کهگیلویه و بویراحمد، معمولان پلدختر لرستان، بهاباد استان یزد، کوه سیاه دشتستان بوشهر، منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل بخش باینگان از توابع پاوه و سرپل ذهاب کرمانشاه و خوزستان را گرفته و در استانهای مازندران، آذربایجان غربی و شرقی تهدید جدی به حساب می آید.

در این میان بیشترین آسیب بر اساس ارزیابی‌های اولیه به منطقه خائیز کهگیلویه و بویراحمد بر اثر آتش‌سوزی وارد شده است، زیرا آتش بیش از ۲۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این منطقه حفاظت‌شده را طعمه خود کرده است. از سوی دیگر علاوه بر آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده خائیز در استان کهگیلویه و بویراحمدکه از روز پنج‌شنبه ۸ خرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد، جنگل‌ها و مناطق منطقه دیل در شهرستان گچساران نیز از روز جمعه ۹ خرداد دچار آتش‌سوزی شده و این آتش‌سوزی‌ها ادامه دارد.

این حادثه تلخ محیط زیستی در حالی رخ داده است که ‏صفحه اول روزنامه‌های روز گذشته تنها به پوشش خبری اعتراضات اخیر در ایالات متحده آمریکا و در روزهایی که جنگل‌های زاگرس ایران در آتش می‌سوزند اکتفا کرده‌اند!

چرا برای برخی ،آمریکا مهم‌تر از زاگرس است؟

عدم توجه کافی به حادثه تلخ آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

نظرات برخی کاربران در این رابطه:

* روزنامه‌های داخلی از جورج فلويد مینویسن، خارج‌نشینان از زاگرس!

* اگر این جنگل‌ها جای دیگر بود که می‌سوخت ، تیتر رسانه‌های داخلی بود. اما اکنون در بایکوت خبری خاکستر می شود.

* زاگرس در آتش می‌سوزد و هنوز نه تو اینستا و نه تو توییتر خبری از اینا پخش نمیشه شاید لایک‌خور کانگورهای استرالیا بیشتر است خب کلاس داره طبیعتش!

* اینجا استرالیا نیست. زاگرس خودمان است!

* می دانید چه شد؟ زاگرس خودمان سوخته و چون کوالا نداریم و غریبه پرستیم کسی براش مهم نیست چه اتفاقی افتاده!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: