کد خبر: ۸۵۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
تعداد بازدید: ۱۸۱
واشنگتن پست در گزارشی به تعمیق روابط ایران و ونزوئلا پرداخت و نوشت: این انتقال نفت، آزمایشی است که نشان می‌دهد دولت ترامپ چقدر نزدیک شدن روابط دو کشوری که دشمن خود می‌داند را تحمل می‌کند. هرگونه تلاش برای مخالفت با این انتقال توسط آمریکا، با برخورد ایران و ونزوئلا مواجه خواهد شد.

تهران و کاراکاس در حال تعمیق روابط خود هستند/ هرگونه کارشکنی آمریکا با برخورد شدید ایران و ونزوئلا مواجه خواهد شدبه گزارش خبرداغ به نقل از واشنگتن پست، ونزوئلا و ایران، در حال ایجاد  مشارکت و همکاری استراتژیک هستند که برای «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا مهم است و از طرف دیگر برای ایران مرکزی را در دریای کارائیب فراهم می‌کند.

۵ نفتکش حامل بنزین ایران که ۶۰ میلیون گالون بنزین را به ونزوئلا می‌برند، نشان از عمیق‌تر شدن روابط ایران و ونزوئلا است. این روابط می‌تواند برای آمریکا نگران‌کننده باشد.

ایران به آمریکا درباره هرگونه مزاحمت یا مسدود کردن راه این نفتکش‌ها هشدار داده است. ونزوئلا هم تعهد داده با کشتی‌های جنگی نفتکش‌های ایرانی را در آب‌های خود همراهی کند.

واشنگتن مخالفت خود را با این مسئله بیان کرده است. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند بر ارسال این محموله‌ها توسط ایران نظارت دارند، اما از دخالت مستقیم در این موضوع خودداری کردند.

این انتقال نفت، آزمایشی است که نشان می‌دهد دولت ترامپ چقدر نزدیک شدن روابط دو کشوری که دشمن خود می‌داند را تحمل می‌کند. هرگونه تلاش برای مخالفت با این انتقال توسط آمریکا، با برخورد ایران و ونزوئلا مواجه خواهد شد. اما مخالفان ایران و ونزوئلا مدعی شدند که ایران ممکن است چیزی غیر از بنزین به این کشور صادر کند. معارضان در ونزوئلا مدعی هستند که ممکن است تهران از این انتقال به عنوان پوششی برای کمک به دولت ونزوئلا برای ساخت یک پایگاه شنود و جاسوسی در شمال این کشور برای رهگیری ارتباطات هوایی و دریایی استفاده کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: