کد خبر: ۸۵۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
تعداد بازدید: ۲۳۱
استاد روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون آمریکا با انتقاد از مدیریت ترامپ در مورد مهار کرونا احتمال انتخاب مجدد وی را کم دانست و تاکید کرد: سرزنش چین و سازمان بهداشت جهانی؛ راه ترامپ برای منحرف کردن توجه رای‌دهندگان آمریکایی است.

مدیریت فاجعه‌بار ترامپ احتمال انتخاب مجدد وی را کم کرده است/ افزایش تلاش آمریکا برای برای کسب پیروزی در رابطه با ایران در ماه‌های آینده/ سرزنش چین و سازمان بهداشت جهانی؛ راه ترامپ برای منحرف کردن توجه آمریکایی‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، ادوارد رودز، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون آمریکا است. وی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و سیاست خارجی آمریکا مشغول بحث و بررسی و تحقیق است. رودز در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها و شیوع کرونا بیان کرده است.

سیاست خارجه ایالات متحده در حال حاضر معلق است

توجه سیاسی در آمریکا فقط روی دو موضوع است؛ مبارزه با کرونا و انتخابات نوامبر

ادوارد رودز در ابتدا گفت: اگر بخواهم صریح باشم، رنج مردم ایران به دلیل کروناویروس و تأثیر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی بر توانایی دولت و جامعه ایران در مقابله با بیماری همه‌گیر، برای دولتمردان آمریکایی مهم نیست؛ چراکه آن ها فکر می‌کنند ایران هر زمانی که بخواهد می‌تواند با اتخاذ سیاست مورد قبول آمریکا به تحریم پایان دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: دانستن این موضوع مهم است که سیاست خارجی ایالات متحده در حال حاضر در حالت معلق قرار دارد. توجه سیاسی در ایالات متحده کاملاً با دو موضوع درگیر است؛ مبارزه با کرونا ویروس در آمریکا و انتخابات نوامبر. تمام انتخاب‌های دیگر سیاست از طریق لنز این دو موضوع مشاهده می‌شود البته در حال حاضر در آمریکا تنها به کرونا ویروس نگریسته می‌شود‌. مردم آمریکا تنها به کرونا فکر می‌کنند و اینکه آیا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران به دولت فشار آورده شود یا به دنبال روابط بهتر - یا برعکس، فشار بر ایران حتی سخت‌تر کردن شرایط باشند و یا جنگ، فعلا دغدغه دولت و ملت آمریکا نیست‌.

مدیریت فاجعه‌آمیز دولت ترامپ در کنترل کرونا باعث تردید در مورد انتخاب مجدد وی شد

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون آمریکا در ادامه در مورد احتمال انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور گفت: مدیریت فاجعه‌آمیز دولت ترامپ در کنترل بحران کروناویروس باعث شک و تردید در مورد انتخاب مجدد وی شده است.

حمایت‌هایی موجود، برای پیروزی ترامپ کافی نیست

وی افزود: در حالی که رئیس‌جمهور از حمایت حزب خود و تعداد رای‌دهندگان روستایی و کوچک شهر که در طول جهانی شدن رنج برده‌اند، برخوردار است، اما این به تنهایی کافی نیست تا وی در انتخابات مجددا پیروز شود. به دلیل سیستم پیچیده انتخابات آمریکا برای انتخاب رئیس‌جمهور، چنین حمایت‌هایی برای پیروزی کامل نیست.

سرزنش چین و سازمان بهداشت جهانی؛ راه ترامپ برای منحرف کردن توجه رای‌دهندگان آمریکایی

ادوارد رودز در ادامه با انتقاد از سیاست‌های ترامپ گفت: ناظران آمریکایی نفس خود را در مورد انتخاب سیاست‌هایی که رئیس‌جمهور برای تقویت پایگاه خود و تاثیر بر نظرات رای‌دهندگان کلیدی اتخاذ می‌کند حبس کرده‌اند، رئیس‌جمهور تصور می‌کند که سرزنش چین و سازمان بهداشت جهانی برای مشکلات آمریکا در پی شیوع کرونا ویروس راهی خوب برای منحرف کردن توجه رای‌دهندگان از عدم موفقیت دولت ترامپ در جدی گرفتن ویروس و آماده شدن برای آن است. از نظر سیاست خارجی هم ترامپ از همراهی با تلاش جهانی برای مقابله با کرونا خودداری کرده است.

با نزدیک شدن به انتخابات، ترامپ برای برای کسب پیروزی در رابطه با ایران بیشتر تلاش می‌کند

وی همچنین خاطرنشان کرد: از نظر سیاست آمریکا در قبال ایران، تاکنون نگرانی‌های مربوط به کرونا ویروس و انتخابات باعث شده است که دولت ترامپ از انجام هر کاری که ممکن است به نظر برسد باعث ایجاد امتیاز برای ایران شود، خودداری کرده و در عین حال از انجام اقدامات احتمالی که به جنگ منجر می‌شود هم اجتناب کرده است. با این حال، بسیار واضح است، آنچه رئیس‌جمهور با نزدیکتر شدن انتخابات انجام خواهد داد و با توجه به نظرسنجی‌ها، تلاش برای کسب پیروزی در رابطه با ایران است. این تصور باقی مانده است که رئیس‌جمهور ترامپ ممکن است به دنبال پیشرفت مثبتی در روابط آمریکا و ایران باشد که بتواند پایگاه خود در میان عموم آمریکایی‌ها را تقویت و آن را به عنوان یک پیروزی بزرگ ارائه کند.

سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران برای شش ماه آینده غیرقابل پیش‌بینی است

اگر بایدن، ترامپ را شکست دهد، احتمال برقراری روابط عادی‌تری ایران و آمریکا وجود دارد

رودز در پایان گفت: اگر ایالات متحده و ایران بتوانند طی شش ماه آینده بدون فاجعه و جنگ مسیر را طی کنند و اگر جو بایدن، ترامپ را شکست دهد و به خصوص اگر دموکرات‌ها نیز کنترل سنا را به دست بیاورند، این احتمال واقعی وجود دارد که ایالات متحده و ایران بتوانند به روابط عادی‌تری دست یابد. با این حال، برای شش ماه آینده، سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران احتمالاً روز به روز غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: