کد خبر: ۸۵۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
تعداد بازدید: ۱۹۰
ستاد روابط بین‌الملل ابراز امیدواری کرد که ترامپ به زودی کاخ سفید را ترک می‌کند و بایدن جایگزین وی می‌شود.

مردم آمریکا رنج ایرانی‌ها را نمی‌خواهند/ رسانه‌های خبری آمریکا چیزی درباره تاثیر تحریم‌ها بر مردم ایران نمی‌گویند/ بایدن جایگزین ترامپ می‌شودبه گزارش خبرداغ ، کریستوفر فررو استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کارولینا است. تخصص وی سیاست خارجه آمریکا است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود در مورد تنش‌ها را بیان کرده است.

کریستوفر فررو در ابتدا با ابراز تاسف از شرایط ایرانی‌ها برای مقابله با کرونا گفت: من فکر نمی‌کنم که اکثر آمریکایی‌ها از درد و رنج در ایران ناشی از تحریم‌ها آگاه باشند. رسانه‌های خبری ما بسیار به امور مربوط به ایالات متحده متمرکز می‌شوند و کم‌تر چیزی راجع به تاثیر تحریم‌ها بر مردم ایران می‌گویند، به ویژه اینکه ما به شدت خود با بحران کرونا درگیر هستیم.

وی افزود: من معتقدم اگر آمریکایی پیامدهای کامل تحریم‌ها و فشار اقتصادی بر مردم ایران را درک کنند، اکثرشان با استراتژی جنگ اقتصادی رئیس‌جمهور ترامپ مخالفت خواهند کرد. درگیری بین کشورهای ما بین مردم نیست. مردم ایران و آمریکا دشمن هم نیستند. اختلاف‌ها بین دولت‌ها است. مردم آمریکا رنج ایرانی‌ها را نمی‌خواهند.

وی در ادامه تاکید کرد: ایالات متحده کمک‌های بشردوستانه را از تحریم‌های خود برای کمک به ایران معاف کرده است اما این تنها ادعای آمریکایی‌هاست و در عمل چنین نیست. متأسفانه، این امر به خوبی کار نکرده است زیرا بسیاری از کشورها و تجار و شرکت‌ها در سراسر جهان بیش از حد از انجام هرگونه تجارت با ایران می‌ترسند و ترس از تحریم‌ها مانع از انجام تراکنش کشورهای مختلف جهان با ایران شده است.

فررو در ادامه تاکید کرد: ترامپ سیاست فشار بر ایران را همان‌طور که مقام‌های این کشور اعلام کردند، ترک نمی‌کند. ترامپ و اطرافیانش معتقد هستند این سیاست جواب می‌دهد و فکر می‌کنند تا زمانی که بحران کرونا وجود دارد، شرایط برای ایران سخت‌تر خواهد شد. بنابراین کشورهای مختلف را از تجارت با ایران‌ منع می‌کنند‌ و به ادامه سیاست فشار می‌پردازند.

وی هم چنین در مورد تنش‌ها و احتمال جنگ گفت: خوشبختانه ، من در آینده نزدیک جنگی را بین کشورهای خود و شما نمی‌بینم - یا امیدوارم این چنین نباشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: من خوش‌بین هستم که رئیس‌جمهور آینده بایدن باشد و وی به زودی به برجام بپیوندد. فکر نمی‌کنم ترامپ مجدداً انتخاب شود مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ دهد - مانند یک جنگ و یا بحرانی - که آمریکایی‌ها را مجبور کند تا در اطراف رئیس‌جمهور تجمع کنند و در کنار او باشند که این احتمال بسیار ضعیف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: