کد خبر: ۸۵۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
تعداد بازدید: ۴۲۳
سخنگوی دولت :
سخنگوی دولت ضمن رد خبر افزایش قیمت ارز توسط دولت بر تلاش دولت برای کاهش و کنترل قیمت ارز تاکید کرد.

تکذیب خبر افزایش قیمت ارز تا ۲۵ هزار تومان/ واگذاری‌ شستا و ساتا ربطی به کسری بودجه دولت ندارد/ باید بور‌س را منطقی کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری ظهر امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در فصای رسانه‌ای کشور مطرح شده است که دولت دنبال افزایش قیمت ارز تا ۲۵ هزار تومان است آیا اساسا چنین بحثی در دولت مطرح است؟، گفت: نباید بدون اطلاعات و با اطلاعات غلط بگویم دولت قصد افزایش قیمت ارز به ۲۵ هزار تومان را دارد، این موضوع مربوط به امروز هم نیست بلکه از سال ۹۳ تا امروز رئیس‌جمهور را نقد می‌کردند که چرا قیمت ارز را کنترل می‌کنید.

وی تصریح کرد: اما بنای دولت همیشه بر این بوده که قیمت ارز افزایش پیدا نکند این موضوع غلط است و در هیچ یک از جلسات دولت چنین چیزی مطرح نشده است.

ربیعی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه برنامه دولت در جهت اطمینان خاطر مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس چیست؟، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم به بازار سرمایه عمق و شادابی بدهیم و نقدینگی را به جای بازار مسکن و خودرو و سکه به این سمت راهنمایی کنیم، با توجه به اینکه همه وزارتخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کمک کردند، دولت علاقه‌مند است که نقدینگی‌ها در این بازار جمع شود.

دستیار ارتباطات اجتماعی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت نیز معتقد است که باید بور‌س را منطقی کنیم. بورس همیشه افت و خیز دارد راه حل این است که نقدینگی مردم را به سمت حرکت سالم ببریم و بورس حرکت سالمی است. واگذاری‌های شستا و ساتا ربطی به کسری بودجه دولت ندارد و اگر از شرکت‌ها و بخش‌های دیگر دولتی می‌خواهیم در بورس حضور پیدا کنند، به این دلیل نیست.

وی با بیان اینکه بالا رفتن ارز نه تنها مطلوب دولت نیست بلکه تلاشش داریم که قیمت آن کاهشی باشد، افزود: با سیاستگذاری آقای همتی و با وجود مشکلات تحریم و کرونا بازارهای پول تحت مدیریت است و شرایط بهبود پیدا می‌کند. با توجه به شیوع کرونا و وقفه سه ماهه در فعالیت‌های اقتصادی و همینطور کاهش فرآورده‌های نفتی در دوسال گذشته شرایط بالا و پایین و بازگشت ارز به ثبات نسبی را داشته‌ایم. بنای ما این است که ارز را به کانال پایین‌تر بیاوریم و برای تخصیص ارز و ورود کالاهای اساسی، حوزه درمان و مواد اولیه کارخانه‌ها تلاش می‌کنیم.

وی یادآور شد: تا بورس شکل به خود می‌گیرد و اقتصاد کشور به ثباتی می‌رسد علیرغم اینکه نمی‌گوییم نقد انجام نشود اما تحلیل‌های نادرست لطمه می‌زنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: