کد خبر: ۸۴۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
تعداد بازدید: ۳۷۶
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نگرانی اصلی وزارت بهداشت عادی شدن اپیدمی کروناست و استراتژی اصلی ما در این مرحله بیماریابی گسترده با انجام جدود ۱.۵ میلیون تست سرپایی از افراد مشکوک و خانواده های آنهاست.

معاون وزیر بهداشت: ۱.۵ میلیون تست سرپایی از افراد مشکوک به کرونا انجام می شود / بزرگترین دغدغه و نگرانی ما عادی شدن این بیماری استبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، علیرضا رئیسی روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: بزرگترین دغدغه و نگران ما ویروس و عوارض بیماری نیست بلکه عادی شدن این بیماری است اگر مردم به سمت عادی سازی بروند و فکر کنند بیماری تمام شده و فعالیت ویروس ضعیف شده است و می توانیم دیگر اصول پیشگیری را رعایت نکنیم دچار مشکل می شویم.

رئیسی گفت: درخواست من از مردم این است که فکر نکنند بدون رعایت اصول بهداشتی می توانیم بر بیماری غلبه می کنیم. در رسانه های مجازی و صدا و سیما وضعیت کشور را که با کشورهای اروپایی مقایسه می کنیم چون در آن کشورها مرگ و میر بالاست فکر نکنیم کار تمام شده و بر بیماری غلبه کرده ایم این خطرناکترین اتفاقی است که ممکن است به آن فکر کنیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: همچنان فاصله گذاری های اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. مردم به عنوان ناظر عمل کنند و اگر دیدند جایی پروتکل رعایت نمی شود تذکر دهیم که مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

اکنون بخوانید: 

آخرین آمار کرونا در ایران: ثبت ۹۹۱ مورد جدید ابتلا/

وی ادامه داد: بسیج ملی مقابله با کرونا یک برگ زرین در نظام بهداشتی کشور است به طوری که دبیر کل سازمان بهداشت جهانی از این طرح به عنوان یک کار بزرگ نام برد. در مرحله اول این طرح به ۷۱ میلیون نفر آموزش و مشاوره دادیم و افرادی که لازم بود برای خدمات بیشتر به مراجع پزشکی ارجاع شدند.

رئیسی گفت: این طرح باعث شد بار بیماری کم شود و افراد در مراحل اولیه با علایم خفیف شناسایی شوند و تحت درمان قرار بگیرند و تعداد افراد بدحال کم شد.

وی افزود: استراتژی اصلی الگوی کشوری مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ بحث فعال سازی آزمایشگاههای سرپایی در مراکز بهداشتی و درمانی است به طوری که غربالگری افرادی که نیازمند آزمایش هستند برای آنها آزمایش انجام می شود و افرادی که مثبت می شوند از خانواده آنها هم تست گرفته می شود و قرنطینه می شوند تا زنجیره بیماری را قطع یا کند کنیم.

رئیسی گفت: تا امروز ۳۵ هزار آزمایش سرپایی انجام دادیم که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و اندیشمندان نظام سلامت است. یک فرمول در دنیا وجود دارد که باید افراد مثبت حتی با علایم خفیف را پیدا کنیم و افراد مرتبط با آنها را هم شناسایی کنیم و تحت مراقبت قرار دهیم.

وی افزود: ۳۶۹ مرکز نمونه برداری در کشور داریم، در این مرحله باید ۱.۵ میلیون تست انجام دهیم. در استانهایی که اقدامات خوبی انجام داده ایم. تاثیر مثبتی بر ورودی بیمارستانها داشته است. اگر عادی سازی بیماری رخ دهد بیماری بر می گردد.

رئیسی ادامه داد: همین طور که هنوز بیماری را کنترل کرده ایم باید باز هم این روند را ادامه دهیم تا بیماری را به طور کامل کنترل کنیم.
لینک کوتاه
منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: