کد خبر: ۸۴۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۳۱۷
فیفا برای پرداخت مطالبات برخی از بازیکنان سابق استقلال در انتظار دریافت تایید از سوی بانک‌های سوئیسی است.

مشکل بانکی استقلال برای پرداخت پول جپاروفبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: استقلالی‌ها برای رفع سایه تنبیه انضباطی از سوی فیفا باید دستمزد باقی مانده جپاروف و منشا را پرداخت کنند. امیر سلطانی، معاون ورزشی آبی‌ها چندی پیش اعلام کرد که این بدهی حدودا ۱۵۰ هزار دلاری به همراه بدهی به سه وکیل از طریق فیفا پرداخت خواهد شد.

استقلال از حضور بازیکنانش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مطالباتی در فیفا دارد که تاکنون به علت تحریم‌های بانکی علیه ایران بلوکه شده است و به طور مستقیم به دستان مدیران این باشگاه نمی‌رسد. با این حال آبی‌ها سال گذشته توانستند با بخشی از این مبلغ، دستمزد باقی مانده پروپئیچ را پرداخت کنند و اکنون امیدوار هستند در شرایطی که پولی در حساب این تیم وجود ندارد، فیفا هزینه قرارداد جپاروف و منشا را به حساب این دو بازیکن واریز کند.

در همین زمینه در روزهای گذشته مکاتباتی با فیفا صورت گرفته بود که در نتیجه مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال نیز با دریافت اسناد مربوط به این بدهی‌ها، موافقت خود را با پرداخت مطالبات این دو بازیکن و سه وکیل استقلال موافقت کرده است اما همچنان یک موضوع مهم دیگر مانده است.

هر چند فیفا با پرداخت بدهی‌های استقلال موافقت کرده اما همچنان بحث انتقال پول از طریق بانک‌های عامل در سوئیس مطرح است. فدراسیون جهانی اسناد مربوط به این موضوع را به بانک‌های مربوطه ارسال کرده و در انتظار پاسخی از سوی بانک‌های این کشور است.

در صورت موافقت هر یک از بانک‌ها، دستمزد جپاروف و منشا به همراه سه وکیل دیگر به حسابشان واریز خواهد شد. البته در گذشته بارها فدراسیون فوتبال و سایر تیم ها با مشکلاتی در انتقال پول به حساب مربیان و بازیکنان از طریق این بانک‌ها به مشکل خوردند.

استقلالی‌ها روی هم رفته حدود ۴۰۰ هزار دلار در فیفا اعتبار مالی دارند که با پرداخت مطالبات مذکور، همچنان می‌توانند برخی از بدهی‌های اندک خود را بپردازد اما درباره مربیانی مانند وینفرد شفر که پرونده‌هایی با ارزش مالی بیشتر علیه استقلال مطرح کرده‌اند، شرایط فرق می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: