کد خبر: ۸۴۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
تعداد بازدید: ۲۵۷
رییس جمهوری روند مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی را بررسی و بر درمان رایگان اتباع افغانستان در صورت ابتلا به این بیماری تاکید کرد.

رییس جمهوری بر درمان رایگان اتباع افغانستان تاکید کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استاندار خراسان جنوبی و کادر درمانی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند، موارد بستری احتمالی اتباع افغانستان در این استان را جویا شد که محمدصادق معتمدیان پاسخ داد: خوشبختانه یک مورد مثبت را هم در مرز نداشتیم و روزانه بیش از ۲ هزار کارگر در سه مرکز اقتصادی ما در ماهیرود (مرز مشترک با افغانستان) مشغول به کار هستند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی که حداکثری انجام گرفته و همکاری خوبی که طرف افغان انجام داد، خوشبختانه مشکلی نداشتیم و فقط پنج نفر از اتباع خارجی در مراکز درمانی ما بستری شدند که سه مورد افغانستان و ۲ مورد پاکستان بودند و تحت مداوا قرار گرفتند.

 

رییس جمهوری هم تاکید کرد: اگر از اتباع افغانستان و برادران و خواهران افغان ما خدای نکرده مبتلا به کرونا یا علامت‌دار بودند، حتما درمان شوند و این درمان هم رایگان انجام شود.

روحانی گفت: این یک کار و وظیفه‌ای است که ما در ستاد ملی کرونا تصمیم گرفتیم و شما هم به آن توجه داشته باشید که در این امر کرونا همه به هم وابسته هستیم.

وی تصریح کرد: ما و همسایگانمان کاملا به هم پیوسته هستیم و همه باید مراعات امور بهداشتی را داشته باشیم.

رییس جمهوری گفت: اگر موردی بود، در استان مثل همه ایرانی‌های ما با آنان رفتار شود.

وی با تشکر از کادر درمانی و مسوولان استان خراسان جنوبی ادامه داد: بسیار علاقه‌مندم که جنابعالی عرض سلام و تبریک اعیاد شعبانیه و سال جدید را به مردم بسیار خوب استان بخصوص شهرستان بیرجند ابلاغ کنید.

دکتر روحانی اظهار داشت: ما نسبتی هم با شهر بیرجند داریم و قبلا هم اشاره کردم که مدتی را در دوران خدمت نظام وظیفه چند ماه در پادگان بیرجند بودیم.

وی گفت: امیدواریم همه مردم سالم باشند و روزهای بسیار خوبی را سیر و طی کنند مخصوصا در ماه مبارک رمضان که در پیش داریم و ماه عبادت و خدا است، خداوند متعال برای عبور از این روزهای سخت ما را یاری و کمک کند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از این ارتباط ویدئوکنفرانسی همچنین نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و توجه و همراهی مردم در استان را جویا شد که استاندار خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی همراهی بسیار خوبی از ناحیه مردم صورت می‌گیرد و بخشی هم انسجام و همکاری خوبی است که بین بخش‌های مختلف با ستاد به ویژه صدا و سیما وجود دارد.

معتمدیان با بیان اینکه مردم اطلاعات خود درخصوص کرونا را از طریق صدا و سیما دنبال می‌کنند افزود: سعی کردیم آسیب‌های فضای مجازی را به حداقل برسانیم که برنامه‌های آموزشی و توجیهی بسیار خوبی از طریق صدا و سیمای استان صورت می‌گیرد و همراهی مردم در استان بی نظیر بوده و در روز طبیعت حداکثر همراهی مردم عزیر را در سطح استان داشتیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته پروژه راه آهن بیرجند به گناباد با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد گفت: با فاینانس‌هایی که در دولت تصویب شد و تزریق اعتبارات حداکثری با دستور حضرتعالی و حمایت دکتر نوبخت تحول خوبی را در استان شاهد بودیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه ما در بحث کاهش نرخ بیکاری در سطح استان براساس اعلام مرکز آمار هم در فصل تابستان و پاییز و اخیرا اعلام شد در زمستان سال گذشته رتبه اول کشوری در کاهش نرخ بیکاری را کسب کردیم که حاصل حمایت حضرتعالی و تزریق اعتبارات چند برابری در بحث زیرساخت‌های استان است.

معتمدیان اظهار داشت: از حضرتعالی دعوت می‌کنیم با عادی شدن شرایط کشور افتخار دهید میزبان شما در خراسان جنوبی باشیم.

رییس جمهوری در این ارتباط با رییس و کادر درمانی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند که مرکز درمانی اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در مرکز استان است، گفت و گو کرد.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان با افغانستان مرز مشترک دارد.

ایرنا
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: