کد خبر: ۸۴۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
تعداد بازدید: ۳۰۳
استاندار قم گفت: مراکز زیارتی و اماکن متبرکه به‌ویژه آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تا پایان فروردین تعطیل هستند. سیاست کلی همچنان اصل بر خانه ماندن بوده و مصوبات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با قوت خود باقی است.

استاندار قم: حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران تا پایان فروردین تعطیل هستندبه گزارش خبرداغ ، بهرام سرمست در جمع خبرنگاران، با بیان مهم‌ترین مسائل و مباحث مطرح‌شده در جلسه ویدئو کنفرانسی امروز خود با رئیس‌جمهور اظهار داشت: سیاست کلی همچنان اصل بر خانه ماندن بوده و مصوبات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با قوت خود باقی است.

استاندار قم با بیان اینکه همه این تدابیر به‌صورت پلکانی در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود: اصل بر فعالیت واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، همچنین یک سری کسبه که باید فعالیت می‌کردند کماکان با رعایت مسائل بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: برخی مراکز مثل رستوران‌ها نیز که مرکز تجمع محسوب می‌شوند همچنان تا پایان فروردین تعطیل هستند، همچنین یک سری اصناف و فعالیت‌ها که کم ریسک بوده و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند، مقررشد این اصناف مشخص‌ شده و فعالیت خود را شروع کنند.

سرمست عدم تجمع را یک اصل مهم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برشمرد و تأکید کرد: یک سری از اصناف و فعالیت‌ها که می‌توانند به‌صورت الکترونیکی و به‌وسیله پیک محصولات خود را به دست مردم برسانند انجام این کار را در دستور کار قرار داده و در خدمت مردم باشند.

استاندار قم در خصوص فعالیت ادارات گفت: تا بیستم فروردین تأییدشده بود که ادارات حداکثر با یک‌سوم نیرو به کار و فعالیت بپردازند و از روز بیست و سوم فروردین نیز کارمندان، با دوسوم نیرو در محل کار خود حاضر شوند و یک‌سوم نیرو نیز از مرخصی که استحقاقی محسوب نمی‌شوند، استفاده کنند.

وی پیرامون فعالیت مراکز آموزشی، دانشگاهی و حوزوی نیز عنوان کرد: مصوب شد مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین فعالیت حضوری نداشته و تعطیل باشند و در زمینه فعالیت این مراکز بعدازاین مدت، مجدد تصمیم‌گیری شود.

سرمست در مورد فعالیت مراکز زیارتی و اماکن متبرکه به‌ویژه آستان‌های مقدس حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: این‌چنین اماکن متبرکه‌ای تا پایان فروردین تعطیل خواهند بود و برای بازگشایی آن‌ها بعدازاین مدت تصمیم‌گیری خواهد شد.

استاندار قم مطرح کرد: تمامی خودروها، کامیون‌ها، قطار و همه وسایلی که حمل‌ونقل بار و کالا انجام می‌دهند همچنان فعال بوده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد اما حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل بین‌شهری طبق شرایط قبلی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کنترل مبادی ورودی شهر تا پایان فروردین ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: امیدوارم همشهریان همان‌گونه که در روز سیزدهم فروردین رعایت کرده و در خانه ماندند همچنان رعایت قرنطینه خانگی را داشته باشند و این کار را تا پایان فروردین ادامه دهند.

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: