کد خبر: ۸۴۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۵۵۳
کیسینجر در گفت‌وگو با روزنامه «وال‌استریت ژورنال» اظهار داشت: زیان‌های شیوع ویروس کرونا بر سلامت مردم می‌تواند موقتی محسوب شود اما نوسانات و تغییرات سیاسی و اقتصادی آن ممکن است تا چندین نسل ادامه پیدا کند

هنری کیسینجر: تاثیرات کرونا تا ابد باقی خواهند ماندبه گزارش خبرداغ ، کیسینجر در گفت‌وگو با روزنامه «وال‌استریت ژورنال» اظهار داشت: زیان‌های شیوع ویروس کرونا بر سلامت مردم می‌تواند موقتی محسوب شود اما نوسانات و تغییرات سیاسی و اقتصادی آن ممکن است تا چندین نسل ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد شرایط خارق العاده‌ای که جهان به دلیل شیوع این ویروس در حال سپری کردن آن است، او را به یاد دوره‌ای می‌اندازد که در سال 1944 در جنگ جهانی دوم در واحد پیاده نظام خدمت می‌کرد. زیرا در آن زمان هم به همین شکل احساس خطر و اضطراب داشت.

به اعتقاد کیسینجر در شرایط فعلی این تهدید شخص خاصی را به خطر نمی‌اندازد بلکه همه را به شکل اتفاقی اما ویرانگر هدف قرار می‌دهد.

این سیاستمدار کارکشته آمریکایی تاکید می‌کند رهبران جهان از منظری ملی‌گرایانه با این ویروس تعامل دارند در حالی که تبعات ویرانگر آن بر جوامع فرامرزی است.

وی به رهبران جهان توصیه کرد در کنار مقابله با شیوع این ویروس به ماموریت مهم دیگری یعنی پروژه آماده‌سازی برای دوره پساکرونا هم توجه داشته باشند.

او ضمن تاکید بر اینکه هیچ کشوری به تنهایی قادر به شکست دادن کرونا نیست، به دولت آمریکا توصیه کرد در سه بعد اصلی به مقابله با تبعات داخلی و جهانی این ویروس بپردازند.

به اعتقاد کسینجر، تقویت توانمندی جهان برای مقابله با بیماری‌های واگیردار از طریق توسعه علم، اولین بعدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در حالی‌که باید تلاش سریعی برای ترمیم زیان‌های وارد شده به اقتصاد جهانی متاثر از شیوع این بیماری هم انجام گرفته و در بعد سوم دولت آمریکا به حمایت از اصول نظام لیبرالیستی کمک کند.

او بزرگترین چالش رهبران جهان را در برهه کنونی مدیریت بحران و برنامه‌ریزی برای ساخت آینده دانست و تاکید کرد شکست در این چالش می‌تواند باعث شعله‌ور شدن جهان شود.

 اعتمادآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: