کد خبر: ۸۴۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
تعداد بازدید: ۶۷۴
رهبر انقلاب تاکید کردند: منظومه ارزشی اسلام، ارزش‌هایی است که اسلام آنها را تثبیت کرده است و آحاد مردم و جوامع مردمی موظف هستند خود را به این ارزش‌ها نزدیک کنند. قبل از غرب اسلام مفاهیم ارزشی را در قرآن مطرح کرده است.

رهبر انقلاب: مسئولان آمریکایی دروغگو، شارلاتان و تروریست هستند/اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدرها و تنبل‌ها زیر بار نمی‌روندسخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز یکشنبه سوم فروردین ۱۳۹۹ به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله علیه‌و آله و سلم بصورت زنده پخش شد.

مراسم سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هر سال در روز اول سال نو و در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا امسال در مشهد مقدس برگزار نشد.

محور سخنان رهبر انقلاب به شرح زیر است:

*ما هر سال مراسم ابتدای سال را زیر سایه حضرت رضا (ع) و در کنار زوار برگزار کرده و نوروز خود را با این دیدار انجام می‌دادیم. بهتر است با توجه به شرایط موجود هر کس هر کجا هست صلوات خاصه امام رضا (ع) را نثار ایشان کنیم.

*مبعث پیامبر اسلام(ص) واقعه‌ای است که خداوند متعال از پیغمبران دیگر نسبت به آن میثاق و تعهد گرفته است که به پیامبر اسلام هم ایمان بیاورند و هم او را یاری کنند.

*در جایی از قرآن آمده، نام و نشان و خصوصیات پیغمبر ما در تورات و انجیل [تحریف نشده] وجود داشته است.

*بعثت محتوای عظیمی داشت. بعثت و وحی الهی حقایقی را برای مردم روشن کرد. این حقایق به نحوی است که اگر آحاد بشر و جوامع بشری به آن ایمان بیاورند و به لحاظ عملی ملتزم شوند دارای حیات طیبه خواهند شد. یعنی زندگی شیرین و پرفایده و مطلوب خواهند داشت.

* منظومه ارزشی اسلام، ارزش‌هایی است که اسلام آنها را تثبیت کرده است و آحاد مردم و جوامع مردمی موظف هستند خود را به این ارزش‌ها نزدیک کنند. قبل از غرب اسلام مفاهیم ارزشی را در قرآن مطرح کرده است؛ با این توجه که غربی‌ها گفتند و عمل نکردند، مثل آزادی و عدالت اجتماعی، اما در اسلام گفتند و عمل شد؛ در زمان پیامبر.

*غرب با مفاهیمی مثل آزادی و عدالت اجتماعی، ۳-۴ قرن است که آشنا شده در حالیکه قبل از آن ۱۴۰۰ سال قبل اسلام این مفاهیم را به طور روشن در قرآن بیان کرده است. با این تفاوت که غربی ها هیچگاه به این مفاهیم صادقانه عمل نکردند.

* برای تحقق معارف بعثت در فضای جامعه و بروز و ظهور آن در رفتار مردم و تبدیل آن به وسیله پیشرفت، نیاز به قدرت سیاسی دارد.

* چون اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدرها و تنبل‌ها زیر بار نمی‌روند و سیاهی لشکرشان هم به دنبال‌ آنها حرکت می‌کنند. پیغمبر هم در مدینه اولین کاری که کرد تشکیل قدرت سیاسی و حکومت بود.

*با تشکیل حکومت طبیعتا دشمن خارجی هم اضافه می‌شود. همان کسی که مخاف عدالت و آزادی است طبیعتا با این هم مخالفت می‌کند.

*نسخه‌ای که امام خمینی(ره) به آن عمل کرد، عینا همان نسخه بعثت پیامبر بود و خدای متعال عهم به او کمک کرد. امام می دانست که ایمان اسلامی در اعماق جان ملت ایران رسوخ دارد. مردم ایران هم آن روز هم امروز علی رغم برخی ظواهر، قدرت ایمان اسلامی در آنها بسیار زیاد است.

*از دشمنی با انقلاب اسلامی نباید تعجب کرد. دشمنان با هم علیه انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند. امروز دشمن کم نداریم اما  خبیث ترین دشمن ما آمریکا است. مسئولان آمریکایی وقیح، دروغ گو، طماع،، ظالم، بی رحم، تروریست، شارلاتان، پشت سر هم انداز هستند.

*خداوند در برابر دشمنان به پیامبر(ص) در برابر دشمنان دستور صبر دادند، اما صبر به معنای دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه به معنای مقاومت کردن و تغییر ندادن محاسبات با خدعه دشمن است، صبر یعنی استقامت کردن

*با قاطعیت می‌گویم ملت ایران ملت صبوری است، ما مسئولان گاهی بی صبری کرده‌ایم اما مردم همیشه صبور بوده‌اند. صبر یعنی با شجاعت و عقل جلوی دشمن را گرفتن

*برخی روشنفکرنماهای ما بی‌صبری از خود نشان دادند و این بی‌صبری را به مرز همکاری با دشمن رساندند.

*در صحبت های قبلی تکرار کرده ام که کشور باید قوی بشود، این هم یک مفهوم قرآنی است، همان ایه "و اعدو ماستطعتم" هست، این آیه ظاهرش قوت نظامی است اما همه ابعاد مد نظر است.

*امروز حفظ جمعیت جوان کشور یکی از ابزارهای قدرت است. کشورما کشور جوانی است و اگر موالید در این کشور به قدر کافی تولید نشوند -که الان نیست- چند صباح دیگر نسل جوان در کشور کمیاب می شود.

* فضای مجازی امروز بر زندگی همه مردم دنیا حاکم است و قوت در آن حیاتی است و یا در بهداشت و درمان که الحمدلله محققان و پزشکان و خبرگان ما کار زیادی در این زمینه کردند.

*جهش تولید که مطرح کردیم نیز از ابزارهای قدرت است.

*این روزها با بیماری همه گیر بین المللی مواجه هستیم. بعضی‌ها در کشور خود اطلاعات این بیماری را پنهان می‌کنند. این بیماری مشکلات اقتصادی ایجاد می‌کند که خداوند می فرماید اینجا هم  صبر لازم است. مسئولین محترم در این کار دستوراتی داده‌اند که همه باید به آن عمل کنند تا این بیماری خطرناک در کشور کنترل شود.

* آمریکایی‌ها به ما می‌گویند از آنها دارو و درمان بخواهیم اولا که خودتان با کمبود مواجه هستید اگر دستتان باز است صرف خود کنید.

*شما متهم هستید که خودتان ویروس را تولید کردید نمی‌دانم این اتهام چقدر حقیقی است اما اگر این تهمت درست باشد ممکن است از طریق دارو ویروس را در کشور ماندگار کنید.

*کشور ظرفیت مقابله با چالش ها در هر سطحی را داراست. باید  ظرفیت های داخلی شناسایی شود و افراد مومن و باانگیزه و جوان و متشرع به کار گرفته شوند.

*به دستورات مسولان ستاد مقابله با کرونا عمل شود. حتی اجتماعات دینی تعطیل شده که بی سابقه است، ولی چاره ای نبوده است. این مسائل و توصیه ها رعایت شود تا زودتر این بلا از مردم ایران، کشورهای اسلامی و بشر کوتاه شود

منبع: ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: