کد خبر: ۸۴۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: ۲۳۷
رئیس‌جمهور گفت: پروژه تهران-شمال در روزهای تحریم ساخته شد و تحریم بر اراده مهندسان ما تأثیری نداشت.

تحریم بر اراده مهندسان ما تاثیری نداشته استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت السلام حسن روحانی در مراسم افتتاح آزادراه - تهران شمال با بیان این که اسلام دین سلامت است و سلامت روح و جسم انسان هدف اسلام است، گفت: اگر اسلام سلامت را مراعات کنیم جسم، روح ، زندگی مادی و معنوی ما توأم با رضای حق خواهد بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ایمان همراه با امنیت است، آدم مومن هرکجا هست کنارش امنیت است، هرجا ایمان نیست امنیت هم نیست. شما از یک آدم مومن هیچ وقت نمی‌ترسید خیالتان راحت است از او شری نمی‌رسد، اما آدم از انسانی که ایمان ندارد، باید بترسد.

 وی تاکید کرد: ایمان ما مایه امنیت ماست، اسلام مایه سلامت جسم و جان ماست، ماه رجب ماه مبارکی است تردید داشتیم افتتاح را امروز بگذاریم یا روز گذشته، روز گذشته روز مهندس بود می‌خواستیم افتتاح را انجام دهیم. سازمان هواشناسی هم گفت باران نیست اما امروز باران است که ما دیدیم باران رحمت است، اول ماه رجب است و امروز میلاد امام باقر است برای همین روز مبارکی برای ما است.

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به ماه‌های مبارک پیش رو گفت: ماه رجب و شعبان ما را به ماه رمضان می‌رساند خودمان ما را برای ماه پاکی آماده کنیم بسیار ماه خوشحال کننده‌ای است.

وی با بیان این‌که سال‌های زیادی برای ساخت آزاد راه تهران-شمال صرف شده است، عنوان کرد: این پروژه را  مهندسان، کارگران، مدیران در بخش‌های مختلف ساختند، این پروژه در روزهای تحریم ساخته شد و تحریم بر اراده مهندسان ما تأثیری نداشت.

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: البته ممکن است در زمان‌بندی با تاخیرهایی مواجه شده باشیم که در اثر تحریم‌ها بوده اما هیچ وقت از پروژه‌های مهم غافل نشدیم، دولت ما از زمانی که شروع شد در تحریم بودیم اما از همان روزهای نخست از مسئولان پروژه خواستم که کار را با قوت و قدرت ادامه دهند. البته همان طور که آقای فتاح اعلام کرد در آن روز ۱۷ درصد از پروژه انجام شده بود و باید ۸۳ درصد باقی را انجام می‌دادیم.

وی ادامه داد: من از سال ۷۵ که مرحوم آیت‌الله هاشمی قصد اجرای پروژه را داشت، با این پروژه سر و کار داشتم، در دوره‌های مختلف هر یک از مسئولان که بر سر کار آمدند پروژه را تا حدی پیش بردند، به ویژه آقای فتاح که هر کجا هست با همه توان و قوت کار می‌کند، وزارت راه هم در زمان آقای دکتر آخوندی خیلی زحمت کشید و بعد از ایشان هم آقای اسلامی که خستگی‌ناپذیر و همواره در حال کار و تلاش است، همگی زحمت کشیدند و تلاش کردند تا این پروژه به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید.

روحانی در ادامه به مزایای اجرایی شدن این پروژه اشاره و تصریح کرد: این کار یک کار بسیار ارزشمندی است، همه ما توجه داریم عمر و ساعات زندگی مردم اهمیت زیادی دارد و این جاده جدید یک ساعت و نیم زمان را کوتاه می‌کند اصلا قابل ارزش‌گذاری نیست. ما نسبت به عمر مردم، لذت و شادی مردم و کیفیت زندگی مردم متعهد هستیم و اینکه در هر شبانه‌روز چه تعداد خودرو با چند سرنشین از این جاده عبور خواهد کرد و چه زمان قابل توجهی از عمر و زندگی مردم صرفه‌جویی می‌شود، بسیار ارزشمند و مهم است.

وی همچنین افزود: خداوند انسان را آفریده است تا یک زندگی خوب، سالم و شاد داشته باشد، نه اینکه همیشه در غصه و غم باشیم، البته دشمنان می‌خواهند ما همیشه در فشار باشیم و برخی حوادث هم در اختیار ما نیست مانند سیل که امسال با سیل شروع شد و سال سیل بود و یا زلزله، اگرچه این حوادث از کنترل ما خارج است اما باید با تدبیر میزان خسارت‌ها را کاهش دهیم، از سوی دیگر امسال هم غم‌ها و مشکلات زیادی را داشتیم، از شهادت شهید سلیمانی تا وقوع سیل و زلزله و حوادث ناگوار مختلف و در مجموع سال سختی بود اما مردم ما همه جا با شهامت جلو آمدند و در تحریم خم نشدند، التماس نکردند و دشمن باید بداند مردم ما هرگز به دشمن التماس نخواهد کرد و سختی را تحمل می‌کند.

رییس در ادامه به ورود ویروس کرونا به کشور اشاره کرد و بیان داشت: خداوند می‌گوید ما زمین را آفریدیم تا معلوم شود در این مسابقه چه کسی بهتر عمل می‌کند، شادی و غم مهم نیست مهم این است که در شادی و غم ما چگونه عمل می‌کنیم. این روزها یک ویروسی که مسافر بی‌دعوت و نامیمونی است به همه جا سفر می‌کند به کشور ما آمده است.

وی ادامه داد: باید از این مشکل عبور کنیم و کسی نباید از این حوادث سوءاستفاده کنند و جیب بدوزیم از روزی که مردم در سختی هستند. جیبی که برای غم مردم ساخته می‌شود برای دنیا و آخرت جز خسارت ندارد. مردم سر یک شوینده و ماسک گرفتار هستند. خداوند این همه راه برای روزی حلال گذاشته است. 

وی ادامه داد: در این شرایط تحریم این افتتاح خیلی دلپذیر است که مردم بتوانند به راحتی از این مسیر رفت و آمد کنند. البته عوارضی از سوی آقای اسلامی در نظر گرفته شده بود و ما خواستیم تخفیف داده شود تا مردم با دل خوش از این جاده عبور کنند و بعد درآمد را برای قطعه دوم صرف خواهد شد. دولت هم کمک می کند و قرار ما با مهندس فتاح و مهندس فتاح این است که تا پایان دولت دوازدهم یک مسیر قطعه دوم افتتاح شود تا قسمت بعد هم تکمیل شود. ما همه توانمان را صرف خواهیم کرد تا مردم زندگی راحت تری داشته باشند.

وی افزود: این مسیر خیلی جالب توجه و افتخار آفرین است و جاده زیبایی است که یا پل و یا تونل است و معلوم است در این ۳۲ کیلومتر چه کار بزرگی انجام شده است. یکی از تونل‌ها نزدیک ۵ کیلومتر است و این تنها یکی از تونل‌ها است. همچنین پل‌های زیبایی دارد و فرصتی ایجاد می‌شود که هم به استاندار تهران و هم به استاندار البرز تبریک می‌گویم که این کار مفیدی برای هر دو استان است. امروز روز مبارکی برای مردم تهران است که می‌توانند به راحتی از این مسیر حرکت کنند و روز خوبی برای مردم کرج است که عبور مسافرین یک ترافیک شدیدی در این شهر ایجاد می‌کرد. این راه برای استان‌های شمالی هم خیلی خوب و مبارک است. کار عظیم و بزرگی صورت گرفته است.

رئیس‌جمهور گفت: برای این پروژه خرج زیادی شده و وقت زیادی برده است اما انرژی کمتری مصرف می‌شود و بیش از ۸۰ میلیون لیتر سوخت کمتر مصرف می‌شود. این جاده‌ای است که مردم سالم‌تر به مقصد می‌رسند و همه این‌ها به عنوان روزی خوب در تاریخ ما برای مدیران و مهندسان ثبت می‌شود در جهت یک سازندگی و جهاد همه جانبه ملت ایران. بندر و کشتی و جاده زیربنای اصلی برای توسعه کشور است. در دولت تدبیر و امید در زمینه بنادر و راه‌آهن کار بی نظیری صورت گرفته است.

وی با اشاره به پنج استان که به راه‌آهن سراسری وصل شده‌اند، گفت: امیدواریم راه‌آهن چابهار به زاهدان با تزریق مالی که صورت گرفته به سرانجام برسد و همچنین راه‌آ‌هن رشت به آستارا، که بودجه آن را تامین می‌کنیم. اصل رضای خداوند و مردم است.

روحانی گفت: انشاالله این ملت بزرگ ما با همکاری با وزارت بهداشت و درمان از کرونا هم عبور می‌کند. این ویروس سخت‌‌تر از آنفولانزا نیست. نباید وحشتی در میان مردم ایجاد شود. باید همدیگر را یاری کنیم و خداوند هم شفا خواهد داد و ما وسیله هستیم. انشالله اجر پزشکان هم نزد خداوند باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: