کد خبر: ۸۴۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
تعداد بازدید: ۱۸۷
سخنگوی حزب کارگزاران گفت: متاسفانه سیاست روشنی برای بسیج افکار عمومی در پیش گرفته نشد و در مسیری هستیم که یک رقم حداقلی مشارکت رخ خواهد داد، اما امیدوارم در سه روز آینده فضایی را ایجاد کنیم که مشارکت بالا رقم بخورد.

مرعشی: امیدوارم در سه روز آینده فضایی را ایجاد کنیم که مشارکت بالا رقم بخورد/ برخی رفتارها مردم را عصبانی کرده استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نشست خبری سید حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی صبح امروز برگزار شد.

مرعشی در این نشست در خصوص اهمیت انتخابات مجلس در شرایط کنونی، گفت: با توجه به شرایط عمومی کشور می‌بینیم که در شرایط مطلوب نیستیم و مهم‌ترین عنصر آن از نظر من رنجش مردم است که تحت تاثیر عوامل متعددی است و بخشی ناشی از شرایط اقتصادی است که تحت تاثیر شدیدترین تحریم تاریخ ایجاد شده است، از نظر ما انتخابات مجلس فرصتی برای بهبود شرایط و تغییر برخی روندهای مدیریتی موجود در ساختار مدیریت کشور است.

وی ادامه داد: در فضای مدیریت کشور همواره این ذهنیت و دغدغه وجود داشت که اجازه ندهیم ایران را به سمت نفت در برابر غذا ببرند. اما متاسفانه اکنون با وجود اینکه تحریم‌های سازمان ملل وجود ندارد، به تحقیق شرایط ما از شرایطی که عراق داشت، بدتر است.

سخنگوی حزب کارگزاران در ادامه درخصوص عوامل ایجاد شرایط فعلی در کشور، اظهار داشت: این شرایط اقتصادی که در اثر تحریم‌ها در کشور ایجاد شده، مصادف با یکسری بی‌سلیقگی مدیریتی شده است که مردم را عصبانی کرده است، اصلا انسان از این که چطور با افکار عمومی چنین رفتارهای نادرستی دارند، متحیر می‌ماند، برای مثال در قضیه آبان ماه علیرغم اینکه آمار کسانی که متاسفانه کشته شدند خیلی کمتر از آن است که در خارج می‌گویند اما هنوز در مدیریت کشور برای اعلام این آمار پاس‌کاری صورت می‌گیرد و این رفتارها مردم را رنجیده خاطر و عصبانی کرده است.

وی ادامه داد: ما فکر ‌کردیم که فرصت انتخابات، فرصت خوبی برای بازسازی روحیه ملی و مردمی کشور است اما متاسفانه سیاست روشنی برای بسیج افکار عمومی در پیش گرفته نشد و در مسیری هستیم که یک رقم حداقلی مشارکت رخ خواهد داد، اما امیدوارم در سه روز آینده فضایی را ایجاد کنیم که مشارکت بالا رقم بخورد.

مرعشی در ادامه اظهار داشت: ما به عنوان حزب کارگزاران سازندگی و به عنوان حزبی که خود را به جمهوری اسلامی و ایران خود را متعهد و بدهکار می‌دانیم، تلاش کردیم که به اندازه وسع و توان خودمان علیرغم مخالفت‌ها و موافقت‌های موجود در درون حزب در انتخابات حضور داشته باشیم و این‌گونه جمع‌بندی کردیم که وارد عرصه انتخابات شویم و لیست ارائه کنیم.

وی درخصوص روند بسته شدن لیست کارگزاران و شاخصه‌های مدنظر این حزب، گفت: ما در تنظیم لیست روی اصول خود ایستادیم و شرایطی که مدنظر بود، مانند سلامت اخلاقی و مالی افراد برای ما اهمیت فراوانی داشت را لحاظ کردیم، هم‌چنین مسأله تخصص و توانایی کاندیداها برای ما اهمیت داشت، از سویی مسأله مهم بعدی این بود که روی معیارهایی که مدنظر ما است، متزلزل نباشند.

سخنگوی حزب کارگزاران در ادامه درخصوص نتیجه احتمالی انتخابات و همچنین عملکرد لیست مورد حمایت در آینده، اظهار داشت: ضمن احترام به همه هم‌پیمانان در جبهه اصلاحات چه آنها که لیست بدهند یا ندهند، اعلام می‌کنیم، پیروزی احتمالی کارگزاران متعلق به اصلاح‌طلبان است اما شکست کارگزاران تنها متعلق به ما خواهد بود.

در ادامه این نشست مرعشی در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام هزینه‌های انتخاباتی به وزارت کشور و اینکه کارگزاران چنین کاری کرده است و اینکه آیا این امر کارکرد دارد یا نه؟، گفت: بله ما این کار را انجام دادیم و هزینه‌ها را به وزارت کشور اعلام کردیم، در شهر تهران یک میلیارد تومان هزینه انتخابات اعلام کردیم که تاکنون پنجاه درصد از آن محقق شده است.

وی در ادامه، اظهار داشت: قانون انتخابات نیاز به اصلاحات داد که باید انجام شود که یکی از آنها انضباط مالی است، ما از روز اولی که کارگزاران تشکیل شد، در انتخابات مجلس پنجم هم هزینه‌ها و هم اسپانسرها را در آن زمان به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردیم و این هم از آن جهت بود که در آن دوره نهادهای نظارتی دخالتی نداشتند.

مرعشی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر شنیده‌های متعدد از اختلافات میان کارگزاران و اعتدال و توسعه در سال‌های گذشته در دولت و اینکه اکنون لیست منتشر شده به عنوان لیست مشترک میان کارگزاران و اعتدال و توسعه مطرح می‌شود، آیا به معنی حل اختلاف نظرهای گذشته است، ابراز داشت: ما حتما همانطور که بخشی از مسئولیت این فضای کمرنگ رقابت و سردی فضای انتخابات را را برعهده شورای نگهبان می‌دانیم، مسئولیت بخش دیگر این مسأله را نتیجه‌ عملکرد دولت آقای روحانی می‌دانیم.

وی ادامه داد: ما با اعتدال و توسعه هیچ وقت به عنوان یک حزب مشکل نداشتیم اما به برخی روش‌های اداره کشور انتقاد داشته و داریم.

سخنگوی حزب کارگزاران در ادامه در خصوص احتمال تجمیع دو لیست موجود و انتشار لیست مشترک از سوی اصلاح‌طلبان، گفت: بین لیست ما و لیست ائتلاف برای ایران ۲۰ نفر مشترک است و فکر نمی‌کنم زمان و فرصت برای لیست مشترک مهیا باشد، یکی از دلایلی که مانع انتشار لیست مشترک شد این بود که دوستان می‌خواستند هر ۱۳ نماینده فعلی در لیست باشند، اما ما معتقد بودیم که ابتدا کارنامه‌‌ افراد ارزیابی شود و بعد درخصوص انتشار لیست تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال حمایت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان از لیست‌ها، اظهار داشت: فرصت برای جمع‌بندی و انتشار لیست و یا حمایت از لیست مشخص بسیار اندک است و عملاً می‌توان گفت، وجود ندارد، لذا هر کسی اکنون می‌خواهد فعالیتی در خصوص انتخابات داشته باشد، باید مردم را به حضور در انتخابات تشویق کند.

مرعشی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان حزب کارگزاران تمام مسئولیت این لیست را می‌پذیریم و برنامه‌های مشخصی داریم که کارآیی مجلس را افزایش دهیم، چرا که معتقدیم کارکرد مجلس الزاماً کارکردهای سیاسی نیست که گاهی با مشکلات مواجه می‌شود بلکه مجلس می‌تواند کارکردهای اقتصادی اقتصادی مثبت و مناسب داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: