کد خبر: ۸۴۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
تعداد بازدید: ۲۰۳
سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران، گفت: تیم ملی در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در مسیر درستی قرار نگرفته و آمدم تا شرایط را تغییر دهم.

اسکوچیچ: به تیم ملی ایران آمدم تا شرایط را تغییر دهمبه گزارش خبرداغ ، «دراگان اسکوچیچ» امروز (شنبه) در نشست خبری خود در خصوص برنامه‌های آینده تیم ملی فوتبال ایران، اظهار داشت: انتخابم به عنوان سرمربی تیم ملی ایران افتخار بزرگی برایم است. شاید برای اولین بار باشد که یک سرمربی خارجی بعد از ۵ سال فعالیت باشگاهی برای تیم ملی ایران انتخاب می شود.

وی ادامه داد: تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی در مسیر درستی قرار نگرفته است ولی من اینجا هستم تا شرایط را تغییر دهم. انرژی مثبت باید به فوتبال ایران تزریق شود تا پس از آن، صعود تیم ملی به جام جهانی را جشن بگیریم.

این مربی اهل کرواسی با اشاره به ارتباطی که با مربیان باشگاهی خواهد داشت، تصریح کرد: با علاقه و اشتیاق زیاد با باشگاه‌ها در ارتباط بوده و ۲۴ ساعته در خدمت آنها خواهم بود.

اسکوچیچ ادامه داد: با فوتبال ایران آشنا هستم و ذهنیت بازیکنان ایرانی را به خوبی درک می کنم. کار خود را در تیم ملی شروع کردم و مرحله اول آن که تجزیه و تحلیل مسابقات تیم ملی بوده به پایان رسیده است. همچنین کار باشگاه های خارجی که بازیکنان تیم ملی در آن بازی می کنند را هم زیر نظر گرفته ام.

وی ادامه داد: باید با تمرکز زیاد کار خود را شروع کنیم و از همین جا یک پیام برای بازیکنان ایرانی دارم. همه شما از شانس یکسان برای پوشیدن پیراهن تیم ملی برخوردار هستید و هر کسی که آماده تر باشد به تیم ملی دعوت خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در پنج روز آینده عملکرد لژیونرها را زیر نظر خواهم گرفت و سعی می کنم با این بازیکنان ملاقات داشته باشم. در مدت کوتاه نمی توان انتظار تغییرات جدی داشته باشید اما رفته رفته شخصیت و افکارم به تیم تزریق خواهد شد.

وی تاکید کره پس از اجرای برنامه‌هایش، شاهد یک تیم ملی بسیار پویا و توانمند خواهیم بود.

اسکوچیچ خاطرنشان کرد: باید میان تیم ملی، بازیکنان و باشگاه‌ها ارتباط جدی وجود داشته باشد. نمی خواهم در مورد این ارتباط در دوره کی روش صحبت کنم اما در دوره من این موضوع بسیار سازنده خواهد بود. باید در کنار هم یک برنامه مشترک را پیش ببریم تا تیم ملی به موفقیت برسد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: خیلی از مربیانی که بازیکنان ما به عنوان لژیونر در باشگاه‌های آنها بازی می کنند از دوستان نزدیکم هستند و می توانیم از این موضوع برای بیشتر بازی کردن این بازیکنان استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار هستید دوباره به روزهای خوش گذشته که در دوران سرمربیگری کی‌روش داشتیم برگردیم؟ گفت: همه اینجا هستیم که حمایت خود را از تیم ملی نشان دهیم. جو مثبتی که در تیم ایجاد می‌کنیم در کنار سطح خوب بازیکنان به ما کمک می‌کند. با شناختی که از فوتبال ایران دارم، مطمئن هستم که برنامه‌های خود را پیش می‌بریم.

اسکوچیچ افزود: امیدوارم بازیکنان نیز پیام من را بشنوند که آنها را تشویق می‌کنم که دست در دست هم فصل جدیدی در فوتبال ایران آغاز کنیم. باید نتایج اخیر تیم ملی را فراموش کنیم و به فکر ساختن شرایط بهتری باشیم. از رسانه‌ها کمک می‌خواهم که برای اجرای این برنامه‌ها به ما کمک کنند. تک تک اعضای جامعه فوتبال هم باید کمک کنند چون یک نفر به تنهایی نمی‌تواند این خواسته را عملی کند.

سرمربی تیم ملی درباره بازیکنان شاغل در باشگاه‌های اروپایی گفت: بخشی از شخصیتم این است که انگیزه بازیکنانم را بالا ببرم. این موضوع درباره بازیکنان مختلف فرق می‌کند. لژیونرها حرفه‌ای هستند و می‌دانند که پوشیدن پیراهن تیم ملی چه افتخار بزرگی است. باید خواسته و هدف مشترک را برای آنها توضیح بدهم تا دست در دست هم به سوی موفقیت حرکت کنیم.

وی درباره انتخاب دستیارانش در تیم ملی گفت: این روزها درگیر مذاکرات گوناگون درباره دستیاران تیم ملی هستیم. کاری که انجام می‌دهیم ادامه راه مربیان قبلی است. در چند روز آینده اسامی دستیارانم اعلام خواهد شد. در کرواسی یک ضرب‌المثل داریم که می‌گوید: «هر سری عقلی دارد.» باید نظر دوستان دیگر را هم بگیریم و سپس تصمیم‌گیری کنیم.

اسکوچیچ درباره شایعاتی که درباره نقش افراد غیرفوتبالی در انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی مطرح شده است، گفت: نمی‌توانم درباره این مسائل حرف بزنم. فدراسیون باید درباره این مسئله اظهار نظر کند. به خاطر دانش و شناختم از فوتبال ایران، فدراسیون به این نتیجه رسید که سرمربی تیم ملی شوم. شناختم از فوتبال ایران نکته مهمی بود که فدراسیون بر آن تاکید داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با مربیان کرواتی که پیش از این سرمربی تیم ملی ایران بوده‌اند مشورت کرده‌اید؟ گفت: افتخار می‌کنم که رابطه نزدیکی بین ایران و کرواسی از نظر فوتبالی وجود دارد. افتخار می‌کنم که به عنوان یک مربی کروات دیگر در تیم ملی ایران خدمت می‌کنم. پیش از انتخابم به عنوان سرمربی، با مربیان هموطنم صحبت نکردم ولی پس از انتشار خبر انتخابم، برانکو ایوانکوویچ نخستین کسی بود که به من تبریک گفت. میروسلاو بلاژویچ هم در رسانه‌ها از من حمایت کرد ولی خودم با او حرف نزده‌ام. خبر انتخابم به عنوان سرمربی تیم ملی در رسانه‌ها کرواسی بسیار خبرساز بود زیرا برای رسانه‌های این کشور بسیار مهم است که هموطن آنها در تیم بزرگی مثل ایران کار کند.

وی درباره محدودیت‌های مالی تیم ملی فوتبال ایران و اینکه آیا از روابط شخصی خود برای برگزاری بازی‌های دوستانه تیم ملی استفاده می‌کنید؟ گفت: تقویم ما در این فصل مشخص است. ارتباطات بسیار خوبی در اسپانیا و ایتالیا دارم که امیدوارم بتوانیم از آنها سود ببریم. فدراسیون فوتبال از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند که بهترین شرایط را برای تیم ملی رقم بزند.

وی درباره جدایی خود از تیم صنعت نفت آبادان گفت: در خیلی از رسانه‌ها می‌خوانم که مشکل قلبی دارم و در همین رسانه‌ها در جریان بیماری‌ام قرار گرفتم. مشکل حساسیت دارم که در آبادان بیشتر بود و الان درمان شده است. وقتی صنعت نفت را ترک کردم اطلاعی از اینکه قرار است در تیم ملی باشم نداشتم. حتی این بحث از سوی مدیرعامل باشگاه مطرح شد که بهتر است سرمربی تیم ملی شوم ولی این موضوع در آن زمان از سوی فدراسیون مطرح نشده بود. زمانی که ۵-۶ باشگاه مهم ایرانی با من تماس گرفته بودند، طبق تعهد اخلاقی که به باشگاه صنعت نفت داده بودم تصمیم گرفتم که با هیچ باشگاهی در ایران کار نکنم ولی تیم ملی ایران شرایط متفاوتی دارد. افتخار است که سرمربی تیم ملی باشم و فدراسیون هم باید بداند که با یک مربی راستگو روبرو است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود اعتبار کمی برای هدایت تیم ملی ایران دارد، گفت: بله من پیش از این سرمربی هیچ تیم ملی دیگری نبوده‌ام ولی تحصیلاتم درباره کاری است که الان انجام می‌دهم. در مسابقات بزرگی در اروپا و آسیا بوده‌ام. در چهار کشور به پنج فینال رسیده‌ام. همه اینها تجربیات ارزشمندی است. در ایران مربی تیم‌هایی بوده‌اند که شاید بازیکنان صاحب نامی نداشته‌اند ولی الان می‌تواند بهترین‌های ایران را انتخاب کنم تا آن مدلی از فوتبال را که دوست دارم، در زمین پیاده کنم. در باشگاه و تیم ملی یک بازی انجام می‌شود که آن هم فوتبال است.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: