کد خبر: ۸۴۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
تعداد بازدید: ۲۰۵
نشست خبری غلامعلی حدادعادل عادل و محسن پیرهادی برگزار شد.

توضیح حداد عادل درباره شکل‌گیری لیست شورای ائتلافبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حداد عادل در این نشست گفت: هفته انتخابات است و ما فرصت را مغتنم می‌شماریم که درباره فهرست «ایران سربلند» که از سوی شورا منتشر شده توضیحاتی تقدیم کنیم.

وی گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و ابتدا موضوعاتی غیر از انتخابات مورد بحث بود و از حدود یک سال پیش وارد مرحله انتخابات شد و کارش از اردیبهشت ۹۸ تا امروز دنبال شده است.

حداد عادل گفت: این شورا در انتخابات چند اصل را مبنا قرار داد اول از همه وحدت فراگیر از همه نیروهای انقلابی دوم جوان‌گرایی سوم دخالت دادن مردم در فرایند رسیدن به لیست واحد چهارم مشارکت دادن بیشتر بانوان در رسیدن به لیست واحد. چند مبنای سلبی هم داشتیم یکی نفی سهمیه‌بندی و تصمیم‌گیری از بالا به پایین و نفی تصمیم‌گیری از مرکز برای استان‌ها و شهرستان‌ها. لذا راهنمای کاری تنظیم شد و در هر استانی شورای ائتلاف استان به وجود آمد و در هر حوزه انتخابیه یک مجمع عمومی تشکیل شد که حداقل نفرات آن ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی و فعالان سیاسی بود.

وی افزود: قرار شد کسانی که داوطلب ورود به مجلس هستند، در هر حوزه انتخابیه شرح حال خود را به مجمع عمومی معرفی کنند و مجمع هم به سه برابر ظرفیت برسد و در نهایت به تصمیم برسند که یکی از راه‌ها هم نظرسنجی از مردم بود.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: در تهران هم روش خاصی داشتیم که در ۳۵۲ محله تهران شوراهایی تشکیل شد و از اعضای این شوراها و از عده دیگری از مردم درخواست شد که نظر خود را نسبت به آنها اعلام کنند.

وی گفت: ما در مرحله‌ای به ۳۳۲ و سپس با مصاحبه به ۱۵۹ نفر رسیدیم و این ۱۵۹ نفر را در معرض رای ۴۲۰۰ نفر از مردم قرار دادیم و از ۱۵۹ نفر به ۹۰ نفر رسیدیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: