کد خبر: ۸۴۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۱۹۸
با جدایی خودخواسته کلینزمن، تقلای تنها تیم مشهور پایتخت آلمان در بوندس‌لیگای یک تداوم می‌یابد.
سرمربی ایرانی هرتا و شروع مبارزه جدید برای بقای غول خفته؛ مرد خانواده، آقای 2-5-3به گزارش خبرداغ به نقل از سایت نود، با جدایی یورگن کلینزمن از هرتابرلین، سکان هدایت یکی از 2 نماینده پایتخت آلمان در بوندس‌لیگا به سرمربی ایرانی‌الاصل سابق وردربرمن رسید.

این برای اولین بار نیست که نوری سکان هدایت یک تیم مشهور را به عهده می‌گیرد  و این بار هم باید مانع سقوط یکی از یادگارهای تاریخ بوندس‌لیگا شود. الکساندر در اولین تجربه مهم سرمربیگری، روزهای خوبی را در وردربرمن تجربه نکرد اما در همان زمان نه‌چندان طولانی هم نشان داد قادر به برقراری نظم، دیکته اقتدار خودش در عین حال برقراری رابطه خوب با بازیکنانش است؛ آنچه کمی به سن و سال پایین او برای مربیگری و تا حد زیادی به مدل شخصیتی‌اش مربوط می‌شود.

 3-5-2 و خانواده 

 اگر از او درباره اولویت‌های زندگی‌اش بپرسید، قطعا از سیستم 2-5-3 و خانواده‌اش نام می‌برد. پدر 40 ساله آرین و مینو، آگوست 79 از پدری ایرانی و مادری آلمانی در «بوکستوده» متولد شد. اندگی قبل از تولد او، پدرش از رشت به آلمان مهاجرت کرد و الکس 14 سال پس از تولد، فوتبال را در وردربرمن آغاز کرد. نوری در دوران کوتاه بازی هافبک تهاجمی بود اما ناگهان تصمیم گرفت کاری که از چند سال قبل‌تر شروع کرده بود را ادامه دهد؛ شرکت در کلاس‌های پیشرفته مربیگری. الکس فوتبال را کنار گذاشت و سال 2013 همزمان دستیار مربی و بازیکن شد. پس از چند سال تجربه کسب کردن، سرانجام کمک مربی وردربرمن و نام گرفت و سال 2013 با اخراج ویکتور اسکریپنیک، سرمربی تیم مشهور آلمانی شد.  نوری در جای گفته برای او فوتبال بیش‌ترین اهمیت را دارد اما خانواده‌ش را بیش از هر چیزی دوست دارد.

 جلوگیری از سقوط قهرمان سابق 

آمار او در وردربرمن خیلی درخشان نبود اما توانست در اولین تجربه حرفه‌ای در یک تیم بوندس لیگایی از سقوط وردربرمن، قهرمان سابق بوندس‌لیگا جلوگیری کند. کارنامه نوری در 43 همراهی وردربرمن 15 برد، 11 تساوی،  17 شکست و میانگین 34 درصد برد بود. بهترین برد او 2- 5  فرایبورگ و بدترین شکستش، باخت 3-5  مقابل هوفنهایم بود. نوری در بازی مقابل بزرگان هم موفق ظاهر نشد. او بازی برگشت مقابل بایرن را 2 - یک  بازی رفت مقابل دورتموند را 2 - یک و بازی برگشت مقابل این تیم را هم 3-4  شکست واگذار کرد و  سرانجام 30 اکتبر 2017 توسط مدیران وردربرمن کنار گذاشته شد.یک سال بعد، نوری هدایت تیم اینگولشتات را در بوندس لیگای 2 برعهده گرفت اما  با 5 شکست و 3 تساوی از این تیم اخراج شد تا عمر مربیگری‌اش در این تیم به 3ماه هم نرسد. میانگین حضور او در نیمکت هر تیم کمتر از 8 ماه است و در آخرین تجربه مربیگری‌اش، تنها در یک بازی از دفاع ۴ نفره استفاده کرد. سیستم مورد علاقه او  2-5-3  نام دارد و مهم‌ترین بازیکنانی که زیر نظر او فعالیت کرده‌اند، کلودیو پیزارو (مسن‌ترین گلزن تاریخ بوندس لیگا) و سرژ گنبری، مهاجم فعلی بایرن مونیخ هستند. 

 تجربه دشوار 

 حالا نوری در 40 سالگی به عنوان یکی از جوان‌ترین سرمربیان دنیا  و در نقش سکاندار موقت هرتا پس از استعفای کلینزمن، کار دشواری دارد. تیم برلینی به وضوح خطر سقوط را حس می‌کند و الکس باید معجزه خودش در وردربرمن را تکرار کند. بزرگ‌ترین مبارزه او هماهنگ کردن رختکن آبی و سفیدهاست؛ آنچه باعث زمین خوردن کلینزمن شد. باند قدرت بازیکنان روبه‌روی کلینزمن و نوری بود و حالا الکس با روابط عمومی خوبش می‌تواند امیدوار به پر شدن این حفره بزرگ باشد. تیم فعلی هرتا خالی از بازیکنان تاثیرگذار نیست اما به خاطر چنددستگی و باندبازی حال خوشی ندارد و از طرفی رئیس باشگاهی که با دخالت‌هایش، کلینزی را فراری داد، می‌تواند نوری را  هم عاصی کند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: