کد خبر: ۸۴۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
تعداد بازدید: ۱۹۵
یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از انجام تحقیق و تفحص در خصوص هواپیمای اوکراینی خبر داد.

استیضاح وزیر راه نتیجه ندهد، از ابزار تحقیق و تفحص استفاده می‌کنیمبه گزارش خبرداغ، بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره از حد نصاب افتادن امضا برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در خصوص هواپیمایی اوکراینی، گفت: با سقوط هواپیمای اوکراینی قاعدتا با اتفاقی که افتاد ما باید استیضاح وزرای مربوط به این حادثه را پیگیری می‌کردیم، با تصمیم جمعی از نمایندگان ابتدا قرار شد برای استیضاح وزیر راه و دفاع امضا جمع شود که نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که باید وزیر راه استیضاح شود.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۲ امضا قسم خورده  برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی جمع آوری شد، کسانی که این استیضاح را امضا کردند گفتند تحت هیچ شرایطی پس نمی‌گیرند اما به یکباره ۳ نفر از این افراد امضای خود را پس گرفتند.

به گفته پارسایی با پس گیرندگان امضا وزیر راه تماس گرفته شده که اگر امضای خود باز پس گیرند جاده‌های در حال ساخت حوزه‌های انتخابیه شان تکمیل خواهد شد. 

وی ادامه داد: نمی‌دانم مجلس به کدام سمت و سو می‌رود که نماینده مجلس به جای نگاه کلان به مسائل بین المللی و ملی بخشی فکر می‌کند؛ سقوط هواپیما به اعتبار کشورمان به حد کافی لطمه زده است این گرو کشی‌ها دیگر چه معنی دارد. 

این عضو فراکسیون امید افزود: درصدد هستیم که استیضاح وزیر را دوباره به حد نصاب برسانیم اگر این اتفاق رخ ندهد مانند هواپیمای آسمان خواستار تحقیق و تفحص از چگونگی سقوط هواپیمایی اوکراینی خواهیم شد. 

وی تاکید کرد: تحقیق و تفحص مانند استیضاح نیست که نیاز به امضا داشته باشد و ما اگر ببنیم درخواست استیضاح‌ها راه به جایی نبرد قطعا این کار را خواهیم کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ستاد مشترک نیروهای مسلح بیانیه داد و تقصیر را برگردن گرفت اما مقصران دیگری هم در این قضیه مانند سازمان هواپیمایی کشور حضور دارند؛ سازمان هواپیمایی کشور وظیفه قانونی خود را انجام نداد و دستور توقف پروازهای داخلی و خارجی را صادر نکرد که این اتفاق رخ داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: