کد خبر: ۸۴۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
تعداد بازدید: ۶۰۹
سرنوشت تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ظهر فردا مشخص خواهد شد و کناره‌گیری این‌ تیم‌ها از لیگ قهرمانان آسیا تبعاتی را برای‌شان در پی خواهد داشت.

تبعات احتمالی انصراف نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیابه گزارش خبرداغ ، حق میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا با نظر کنفدراسیون فوتبال این قاره سلب شده و استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو حق میزبانی از رقبای خود در ایران را نخواهند داشت و بر اساس اعلام AFC می‌بایست در زمین بی‌طرف به مصاف رقبا بروند.


این در حالی است که نمایندگان ایران در این رقابت‌ها در اعتراض به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا گرفته‌اند؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد فردا به نمایندگان AFC اعلام خواهد شد.


پس از انتشار تصمیم سران تیم‌های ایرانی در این باره، گمانه‌زنی‌ها درباره تبعات این تصمیم آغاز شد و برخی از محرومیت دو ساله تیم‌های ایرانی از حضور در این رقابت‌ها خبر دادند.


این در حالی است که بررسی مقررات بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 نشان می‌دهد که انصراف از حضور در بازی‌ها پیش از آغاز رسمی بازی‌ها چنین محرومیتی در بر ندارد و چنین محرومیتی برای تیم‌هایی در نظر گرفته شده که پس از آغاز بازی‌ها از حضور در ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کنند.


بر اساس بند پنجم مقررات بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، در صورت انصراف تیم‌ها از حضور در بازی‌ها پیش از آغاز رسمی این مسابقات، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌بایست تصمیم لازم برای برگزاری بازی‌ها (تغییر سیستم بازی‌ها، جایگزینی تیم‌ها و اقدامات از این قبیل) را در دستور کار قرار دهد.


همچنین تیم‌های انصراف‌دهنده در صورتی که در فاصله بیشتر از 30 روز مانده تا نخستین بازی خود از این بازی‌ها کناره‌گیری کنند با جریمه حداقل 10 هزار دلاری و در صورت انصراف در فاصله کمتر از 30 روز تا نخستین بازی خود با جریمه حداقل 20 هزار دلاری مواجه خواهند شد. هر چند احتمال اعمال جرایم بیشتر با حکم کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود خواهد داشت.

جام نیوز

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: