کد خبر: ۸۳۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
تعداد بازدید: ۳۹۳
رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید به حمله تلافی‌جویانه ایران به پایگاه‌های این کشور در عراق واکنش نشان داد.

ترامپ: در حمله ایران، هیچ امریکایی صدمه ندیده و پایگاه ما با آسیب حداقلی مواجه شده / آمریکا آماده است تا صلح را در آغوش بگیرد / با تهران بر سر موضوعات مشترک مثل داعش می توانیم کار کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید به حمله تلافی‌جویانه ایران به پایگاه‌های این کشور در عراق واکنش نشان داد.

ترامپ با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: «تا زمانی که من رئیس‌جمهوری آمریکا هستم، ایران اجازه نخواهد داشت به سلاح هسته‌ای دست یابد».‎

وی گفت: «به اطلاع مردم آمریکا می‌رسانم که باید قویا شاد باشند، چون در حمله شب گذشته هیچ آمریکایی لطمه ندید. تلفاتی نداشتیم و سربازان ما در ایمنی هستند و تنها خسارت اندکی به تجهیزات ما وارد شد».‎

رئیس‌جمهوری ایالات متحده افزود که نیروهای عالی آمریکا برای هر رویدادی آماده هستند. ایران قصد دارد از برنامه خود دست بردارد که برای منطقه و جهان خیلی خوب است. هیچ آمریکایی یا عراقی جان خود را از دست نداد، آن هم به‌خاطر سیستم هشدار از قبل که بسیار خوب عمل کرد. از شجاعت سربازان آمریکا تقدیر می‌کنم. برای مدت خیلی زیادی ملت‌های مختلف جهان رفتار بد تهران را تحمل کرده‌اند.

وی طی مواضعی بی‌اساس افزود که ایران حامی پیشرو تروریسم در جهان است و با تلاش برای رسیدن به سلاح هسته‌ای امنیت را مختل می‌کند. اجازه این کار را نمی‌دهیم. هفته پیش کاری کردیم که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را از میان برداشتیم تا نتواند امنیت ما را به خطر بیندازد. ‎

ترامپ ادامه داد: سلیمانی مسئول کشته شدن هزاران آمریکایی بود از جمله از طریق بمب­‌های کنار جاده‌ای. در حمله آنها، یک آمریکایی کشته شد و سپس حادثه سفارت آمریکا در بغداد پیش آمد. با حذف سلیمانی یک پیام بازدارنده قوی فرستادیم که اگر برای جان خود ارزشی قائل هستید، نباید جان دیگران را به خطر بیندازید. این پاسخ به ایران بود.

وی افزود: آمریکا به زودی ایران را تحریم خواهد کرد. ایران در ماه‌­های اخیر به تاسیسات عربستان حمله کرده و دو پهپاد آمریکایی را ساقط کرده است. رفتار ایران بدتر و بدتر شده است. آنها پول نفت را دریافت کردند اما به جای اینکه تشکر کنند، فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: موشک‌های شب گذشته که شلیک شد با پول‌های پرداخت شده از توافق هسته‌ای به دست آمده است.

وی ادامه داد:این برجام پر از نقص و نقیصه است و منقضی خواهد شد و به ایران یک مسیر سریع و مطمئنی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای خواهد داد.

ترامپ  در ادامه گزافه‌گویی خود با بیان اینکه ایران باید آرزوهای هسته‌ای خودش را رها کند و حمایتش را از تروریسم کنار بگذارد، گفت: زمان فرا رسیده است بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه و چین این واقعیت را به رسمیت بشناسند باید از چیزی که از برجام باقی مانده جدا شوند و عقب‌نشینی کنند.

وی مدعی شد: پس جدای این کشورها ما روی توافقی کار خواهیم که ایران را به رفاه و پیشرفت برساند و صلح در خاورمیانه فراگیر نخواهد شد تا زمانی که ایران از رفتار خودش دست بردارد.

رئیس‌جمهور ایالات متحده ادامه داد: دوران سلطه شما بر ترور و سرکوب ادامه نخواهد و تحمل  نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز از ناتو تقاضا خواهم داشت، نقش فعال‌تری داشته باشد. در ۳ سالی که من رئیس‌جمهور بودم اقتصاد ما قوی‌تر شده است و به خودکفایی اقتصادی رسیده‌ایم، این دستاوردهای تاریخی وضعیت ما را تغییر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: