کد خبر: ۸۳۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
تعداد بازدید: ۲۴۹
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالی درخصوص فعالیت مراکز تحصیلات حوزوی در دانشگاه‌ها گفت: ایجاد و فعالیت این مراکز مساله جدیدی نیست. این مراکز که نخستین آن در بهمن ۱۳۷۷ ایجاد شده، هم‌اکنون تحت عنوان «حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان» در قریب به ۴۰ دانشگاه کشور فعالیت می‌کنند.

وزیر علوم: ایجاد مراکز حوزوی در دانشگاه‌ها موضوع جدیدی نیست / ۴۰ دانشگاه تحت عنوان «حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان» فعالیت می‌کنندبه گزارش خبرداغ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالی درخصوص فعالیت مراکز تحصیلات حوزوی در دانشگاه‌ها گفت: ایجاد و فعالیت این مراکز مساله جدیدی نیست. این مراکز که نخستین آن در بهمن ۱۳۷۷ ایجاد شده، هم‌اکنون تحت عنوان «حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان» در قریب به ۴۰ دانشگاه کشور فعالیت می‌کنند.

منصور غلامی به بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت مراکز تحصیلات حوزوی در دانشگاه‌ها پرداخت و اظهار کرد: این مراکز تحت نظارت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با همکاری معاونان فرهنگی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در دروس حوزوی هستند، هفته‌ای یک روز (معمولا پنجشنبه‌ها) در این مراکز، با حضور اساتید مرتبط، یک دوره دروس حوزوی را می‌گذرانند که قاعدتا هم‌زمان با تحصیل آنان است.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: گذراندن دروس در این مراکز هیچ تاثیری در رشته تحصیلی اصلی ‌آنها در دانشگاه ندارد و بیشتر، علاقه‌مندی دانشجویان است که آنها را به این کلاس‌ها هدایت می‌کند.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: