کد خبر: ۸۳۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۱۸۰
وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست «نخستین مجمع جهانی وکلا که با موضوع پیشرفت علم و تکنولوژی و خدمات حقوقی» در شهر گوانجو در حال برگزاری است، با همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

تأکید وزیر دادگستری بر گسترش روابط حقوقی و قضایی با چینبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، در این دیدار که با دعوت رسمی وزیر دادگستری چین در محل نشست مجمع جهانی وکلا در شهر گوانجو برگزار شد، علیرضا آوایی بر گسترش روابط دو کشور به ویژه در امور حقوقی و قضایی تأکید کرد.

همچنین، دو طرف با یادآوری پیشینه فرهنگی و تاریخی روابط دو کشور، بر تحکیم آن در پیشبرد مسائل مورد علاقه دو طرف تأکید کردند.

موافقت وزرای دادگستری ایران و چین در خصوص تشکیل کارگروهی در سطح معاونان وزیر برای پیگیری امور قضایی و حقوقی مورد علاقه دو طرف، از دیگر نکات قابل توجه این دیدار بود.

در این دیدار وزاری دادگستری دو کشور درباره مسائلی هم‌چون استرداد محکومان، معاهدات قضایی، معاضدت قضایی، جرایم سایبری و حقوق بشر نیز بحث و گفت‌وگو کردند.

هم‌چنین، انتقال تجارب دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات حقوقی و قضایی و انتقال تجربه های قضات، از دیگر نکات مورد تأکید دو طرف بود.

آوایی در پایان این دیدار به صورت رسمی از همتای چینی خود جهت سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: