کد خبر: ۸۳۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
تعداد بازدید: ۱۹۰
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور در شبکه سه اظهارات جالبی پیرامون تیم ملی فوتبال کشورمان و انتخاب سرمربی مطرح نمود.

به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، احسان قاضی زاده هاشمی با حضور در برنامه سلام صبح بخیر گفت: شنیده ام در آوردن ویلموتس برخی دلالان فوتبال از جمله برخی ایرانیان ساکن هلند نقش داشتند و یک نفر از هلند نقش ایفا کرده است. آن زمان هم بحث مطرح بود که چرا ایشان در ایران قرارداد امضا نمی کند؟ نهایتا آقای تاج به سفارت ایران در بلژیک رفتند و قراردادی را امضا کردند که متن آن شفاف نبود. تصمیم بر این بود تجربه ما در قرارداد با کی روش، با ویلموتس تکرار نشود و قرارداد بهتری امضا شود اما نهایتا آن قرارداد هم در بلژیک امضا شد.

 

قاضی زاده تاکید کرد: ما در قراردادها چیزی با نام محرمانه نداریم و زمانی که رقمی با بودجه عمومی کشور و دولت و بیت المال پرداخت می شود چیزی به نام محرمانگی نداریم و نیازمند شفافیت هستیم. در رسانه ها اعلام شد که رقم 3 میلیون یورو برای سال اول ویلموتس بوده است و من شنیدم قبل از بازی با عراق که ایشان حتی حاضر نمی شد بیاید تیم را هدایت کند و به ایران نیامد و سرانجام سه چهار روز قبل از بازی آمد؛ چون رفتند و به او یورو تحویل دادند ولی ما باخت بسیار بدی دادیم. ما افت کردیم و شرایط خیلی بدی داریم.

 

این عضو فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: کی روش با سالیانه 1 میلیون و 200 هزار دلار شروع کرد و سال آخر با 1 میلیون و 800 هزار دلار از کشور خارج شد ولی با ویلموتس قرارداد گران تری بسته شد. ویلموتس و مربیان فوتبالی در اروپا مارکتی دارند که من از آن مطلع هستم. قیمت این گرید مربیان در رده ویلموتس که درجه یک نیست و درجه دو و سه است، اگر در خود اروپا بین 500، 600 هزار یورو باشد وقتی به ایران بیایند سالیانه نهایت 200 هزار یورو هم می تواند بیشتر باشد. نهایتا او باید 1 میلیون یورو می گرفت. بنابراین این رقم سه برابری اصلا قابل قبول نیست و نیازمند تحقیق و تفحص است.

 

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: سوالات بسیاری داریم و مثلا می خواهیم بدانیم متن اصلی قرارداد و توافقات خارج از قرارداد چگونه بوده است؟ ما در تحقیق و تفحص باشگاه های ورزشی موردی داشتیم درباره مربی خارجی که سالیان قبل به باشگاه ها آمده و عدد ویژه ای در حد 3 تا 5 میلیون دلار برای دو سال و نیم قرارداد بسته است اما وقتی رفتند که این مبلغ را به او بدهند گفته من فقط 3 میلیون دلار از شما طلب دارم!

 

وی اعلام کرد: گزارش تحقیق و تفحص باشگاه ها به زودی در مجلس قرائت خواهد شد. درباره بحث ویلموتس نیز بحث بر این است که رقم واقعی قرارداد چیست و اگر او غرامت خواهی کند این غرامت بر چه اساسی قرار است پرداخت شود؟ وقتی او برای نشستن روی نیمکت در یک بازی 2 میلیون یورو دریافت می کند برای غرامت هم ممکن است بخواهند 2 تا 3 میلیون یورو بگیرند.

 

وی تصریح کرد: فردا باید ببینیم آقای تاج با این وضعیت چکار می کند و نه تنها آقای تاج بلکه بالاتر از او یعنی آقای سلطانی فر وزیر ورزش باید پاسخگو باشد. من با آقای سلطانی فر خودم شخصا و خصوصا در کمیسیون ورزش مجلس جلسات مختلفی داشته ام و بارها گفته ام برادر من به این وضع فوتبال برس، شفاف عمل کن و... او هم همواره گفته چشم برنامه هایی داریم اما اتفاقی نیفتاده است. درباره لیگ برتر گفتند دوربین و گیت و صندلی ها آماده می شود اما دیدید حتی علی رغم اینکه مسابقات با تاخیر برگزار شد اما آیا همه آن اتفاقات افتاد؟ درباره بحث سرمربی گری این پولها را دولت تامین می کند. از کجا؟ بودجه عمومی کشور و درآمدهای آن. ما زمانی که برای یک پیمان مناقصه، مزایده ای به سایت می رود عدد و رقم آن معلوم است در یک شهری گازرسانی کنید همه چیز معلوم است چطور برای مقوله ای که همه در گیر و دار آن هستند شفافیت نداشته باشیم؟

 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: یک دوره وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال، بیانیه ای درباره حضور بازیکنان خارجی و مربیان دادند که چون ما اقتصاد مقاومتی داریم دچار تحریم هستیم حضور خارجیان را به حداقل می رسانیم اما دیدیم که این اتفاقات نیفتاد و سالانه در حوزه فوتبال میلیون ها یورو و دلار به همین صورت از کشورمان خارج می شود اگر این امر به ارتقای فوتبال ایران کمک کند و سطح فوتبال را ارتقا دهد خیلی مناسب است اما آیا اینگونه است؟ ما هم مربی خارجی آوردیم، هم باختیم هم این همه باید پول بدهیم.

 

وی همچنین درباره پرونده فساد فوتبال با بیان اینکه این پرونده در مجلس نهم شروع به بررسی کرد اما در مجلس دهم به نتیجه رسید، گفت: گزارش این پرونده در مرداد 96 در مجلس ارائه و اصل آن توسط کمیسیون اصل 90 مجلس تهیه شد و به قوه قضائیه ارسال شد و اکنون در شعبه نهم بازپرسی دادسرا است. در این پرونده که سرجمع ترکیبی است از فدراسیون تا باشگاه ها و حوزه های مختلف و دلال ها اسم بیش از 30 نفر آمده است.

 

وی در پایان گفت: درباره حوزه فوتبال با مردم هم قبلا صحبت کرده ایم، درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان معتقدیم فدراسیون فوتبال مستقل از جای دیگری نیست. اما بعد از بازی با پرسپولیس آقای اینفانتینو را آوردند و علیه این موضوع مصاحبه ای گرفتند وقتی او خواست ایران را ترک کند. این اقدامی خوب و کمک کننده به منافع ملی و قانون جمهوری اسلامی نبود. بعد در مجمع فوق العاده گفتند نمی شود و گفتند فیفا ورود پیدا می کند و برای بقای خودشان این مسائل را مطرح کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: