کد خبر: ۸۳۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
تعداد بازدید: ۱۷۵
جاسمی در جمع خبرنگاران:
یک نماینده مجلس گفت: وظایف یک نماینده این است که قانونگذاری و ریلگذاری کند و در آن قانونگذاری هم نظارت قوی داشته و با هیچ کس تعارفی نداشته باشد.

وظایف یک نماینده این است که قانونگذاری و ریلگذاری کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدقاسم جاسمی در حاشیه ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: برای انتخابات بعدی هم همچنان از حوزه انتخابیه کرمانشاه و از لیست فراکسیون ولایی وارد عرصه انتخابات خواهم شد.

او در ادامه نسبت به عملکرد مجلس دهم اظهار کرد: به نظر من نمایندگان باید وکیل واقعی مردم باشند، تلاششان برای مردم باشد و حل مشکلات آنها را در اولویت کار خودشان قرار دهند. ما دولتمرد نیستیم. در چهار پروسه انتخاباتی و سیاسی کشور یعنی انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و خبرگان شرکت می‌کنیم که هر کدام وظایف خاص خودشان را دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با وظایف نمایندگان، اظهار کرد: وظایف یک نماینده این است که قانونگذاری و ریلگذاری کند و در آن قانونگذاری هم نظارت قوی داشته و با هیچ کس تعارفی نداشته باشد؛ زیرا اعتبارات و امکانات کل کشور و یا بخش عمده‌ای از کشور در دست دولت است و باید کار اجرایی و عمرانی انجام دهد و رضایتمندی مردم در اختیار دولت است.

او ادامه داد: لذا نمایندگانی که می‌آیند با عزم و اراده‌ای که برای مردم خواهند داشت باید تلاش کنند. واقعیت این است که نباید چیزی برای خودمان بخواهیم و توقع من از شورای نگهبان هم همین است که این موضوع را بررسی کنند؛ مخصوصا عملکرد نمایندگانی که در دور دهم بودند را بررسی کنند که آیا واقعا برای مردم کار کردند و شعارهایی که می‌دادند محقق شد یا خیر.

جاسمی با بیان اینکه ۸ تا ۱۰ میلیون جوان تحصیلکرده بیکار داریم، گفت: بر خلاف آماری که دولت ارایه می دهد، حداقل بین ۸/۵ تا ۱۰ میلیون نفر جوان تحصیلکرده بیکار داریم؛ دولت هم قادر به ایجاد اشتغال نیست. باید توان بخش خصوصی و تولید را بالا ببریم. متاسفانه من به این هم خوشبین نبودم چراکه ۳۰ درصد صنعت کشور ما فعال است و دولت باید برای آنها فرش قرمز پهن کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی در کشور داریم ولی در دولت دوازدهم و مجلس دهم شاهد ضعف و انحطات اقدامات دولت در این خصوص بودیم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: