کد خبر: ۸۳۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
تعداد بازدید: ۳۳۱
کمیته برگزاری انتخابات در اسرائیل، زمان برگزاری سومین انتخابات سراسری احتمالی اسرائیل را ۲۵ نوامبر (۶ اسفند) اعلام کرد.

احتمال برگزاری سومین انتخابات پیاپی اسرائیل در ۶ اسفندکمیته برگزاری انتخابات در اسرائیل، زمان برگزاری سومین انتخابات سراسری احتمالی اسرائیل را ۲۵ نوامبر (۶ اسفند) اعلام کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه خبری آی ۲۴ رژیم صهیونیستی، رییس کمیته مرکزی انتخابات دوشنبه شب به رؤسای احزاب در کنست (پارلمان) اعلام کرده است که این کمیته، آماده برگزاری انتخابات سراسری در تاریخ ۲۵ نوامبر است.

بر اساس این گزارش، در صورتی که اعضای کنست نتوانند نخست وزیر ائتلافی را ظرف چند روز آینده انتخاب کنند، سومین انتخابات سراسری در سرزمین های اشغالی برگزار خواهد شد.

کنست تنها ۱۰ روز دیگر مهلت دارد تا رأی ۶۱ نماینده را برای حمایت از یکی از اعضای خود و معرفی وی به رئیس رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه جلب کند.

در صورتی که رئیس کنست فردی را برای تشکیل کابینه معرفی کند، وی نیز ۱۴ روز از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مهلت خواهد داشت تا کابینه ائتلافی تشکیل دهد و در صورت شکست، انتخابات زودهنگام دیگری در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در ۲۰ فروردین و ۲۶ شهریور ماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رأی رفتند؛ با این حال هنوز تشکیل دولت رژیم صهیونیستی همچنان با مشکل رو به رو است.

پیش از این نشست، دیدار هیأت‌های مذاکره کننده ائتلاف آبی- سفید به رهبری «بنی گانتس» و حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافته بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: