کد خبر: ۸۳۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
تعداد بازدید: ۲۶۳
علی ربیعی سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت با بیان اینکه اقشار برخوردار بیشترین بهره‌مندی از یارانه بنزین را داشته‌اند، تاکید کرد: خانواده‌های برخوردار ۲۳ برابر بیشتر از این یارانه‌ها بهره‌مند می‌شدند و لذا منطقی‌ترین راه ممکن اصلاح قیمت بنزین بود. در ۶۰ سال اخیر در خصوص بیماری اقتصاد ایران بحث‌های زیادی شده است.

مشکل اینترنت امروز یا فردا رفع می شود / روحانی خود را فدای مصالح کشور کرد / اصلاح قیمت بنزین با تصمیم سران سه قوه بود؛ مقام معظم رهبری نیز موافقت خود را با آن اعلام کردند / دولت می‌دانست این اقدام تبعاتی برای محبوبیتش دارد / عده ای با ماسک و به صورت حرفه ای خشونت کردند؛ رفتارهای آنها با تروریست ها منطبق است / در عربده کشی‌ها صدای بحق مردم کمتر شنیده می‌شودسخنگوی دولت با بیان اینکه اقشار برخوردار بیشترین بهره‌مندی از یارانه بنزین را داشته‌اند، تاکید کرد: خانواده‌های برخوردار ۲۳ برابر بیشتر از این یارانه‌ها بهره‌مند می‌شدند و لذا منطقی‌ترین راه ممکن اصلاح قیمت بنزین بود. در ۶۰ سال اخیر در خصوص بیماری اقتصاد ایران بحث‌های زیادی شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، علی ربیعی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با موضوع اصلاح قیمت بنزین گفت: براساس تصمیم شورای عالی هماهنگی سه قوه درخصوص تصمیم مهم و ملی اجرای طرح حمایت اجتماعی و معیشتی از اقشار کم برخوردار با منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین این طرح اجرا شد.

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین در ۶۰ سال اخیر، همواره مهم و چالش‌برانگیز بوده است، اظهار داشت: دلایل متعددی برای اصلاح قیمت‌ها بیان شده و وجود دارد. در شرایط حاضر که کشور با بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها و فشارها روبه‌رو شده است، اصلی‌ترین دلیل برای اصلاح قیمت‌ها، ایجاد عدالت اجتماعی یا حرکت به سمت آن است. اقشار با دهک پایین جامعه تحت فشار هستند و دولت خود را موظف به حمایت از این قشار می‌داند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور ادامه داد: می‌خواهیم هر چقدر می‌توانیم به قدرت خرید این خانواده‌ها بیفزاییم. باید این مسئله از محلی تامین می‌شد. درآمدهای دولت به خاطر کاهش فروش نفت، کاهش یافته و تامین منابع درآمدی دولت از طریق فروش نفت و مالیات یکی از هنرمندی‌هایی است که دولت داشته و حتی کارهای زیربنایی و ساخت و سازها معطل نمانده است.

ربیعی با بیان اینکه تامین منابع برای حمایت معیشتی از منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها است، تصریح کرد: یکی از راه‌ها برای این کار مالیات است اما با توجه به ضرورت تولید و ایجاد اشتغال شاید ایجاد فشار بیشتر به تولیدگران کار منطقی و علمی نبود بنابراین بهترین منابع حمایت از اقشار پایین، توقف یارانه به اقشار برخودار و اختصاص آن به اقشار پایین بود.

وی با تاکید بر اینکه اقشار برخودار بیشترین بهره‌مندی از یارانه بنزین را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: خانواده‌های برخودار ۲۳ برابر از این یارانه‌ها بهره‌مند می‌شدند و لذا منطقی‌ترین راه ممکن اصلاح قیمت بنزین بود. در ۶۰ سال اخیر در خصوص بیماری اقتصاد ایران بحث‌های زیادی شده است. یکی از دلایل این بیماری، یارانه‌های پنهان و عدالت نابرابر در جامعه بوده است.

سخنگوی دولت افزود: درخصوص برداشتن یارانه بنزین بارها در دولت‌های مختلف بحث شده است. خیلی‌ها معتقدند یکی از دلایل بیماری اقتصاد همین یارانه سوخت است. دولت‌های زیادی هم در این باره تلاش‌هایی را انجام دادند.

مهمترین اظهارات ربیعی به شرح زیر است:

موضوع اصلاح قیمت بنزین همواره در شصت سال گذشته مطرح بوده و دلایل مختلفی برای آن وجود داشته است

ضروری ترین دلیل این مسأله تحریمها و لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر در شرایط فشار اقتصادی است.

دولت خود را موظف به حمایت از قدرت خرید خانوارهای متوسط و ضعیف می داند.

درآمد دولت با توجه به کاهش صادرات نفت کاهش یافته و در حال حاضر از طریق صادرات غیرنفتی و مالیاتهاست که هنر دولت را نشان می دهد.

امکان تامین معیشت مردم در این شرایط تنها از طریق اصلاح قیمت بنزین بود راه دیگر افزایش مالیات بود که تبعاتی بر تولید کشور داشت.

با اصلاح قیمت بنزین یارانه اقشار برخوردار به اقشار ضعیف اختصاص می یابد. خانوارهای برخوردار ۲۳ برابر اقشار ضعیف از یارانه بنزین برخوردار می شدند.

اصلاح قیمت بنزین با تصمیم سران سه قوا بود و مقام معظم رهبری نیز موافقت خود را با آن اعلام کردند.

این تصمیمی شجاعانه بود که اثرات مثبت خود را طولانی مدت نشان می دهد. دولت می‌دانست این اقدام تبعاتی برای محبوبیتش دارد.

متاسفانه شاهد برخی اغتشاشات در روزهای اخیر بودیم و چند نفر از ماموران انتظامی در این رابطه مورد حمله قرار گرفته و شهید شدند.

حساب کسانی که نگران معیشتشان هستند با کسانی که از سلاح و تیراندازی استفاده کردند جدا است.

رفتارهای آنها با تروریست ها منطبق است. عده ای با ماسک و به صورت حرفه ای خشونت کردند.

دولت اعتراض را حق می داند ولی اعتراض با اغتشاش متفاوت است. مردم ایران صف خودرا از آنها جدا کردند.

در عربده کشی‌ها صدای به حق مردم کمتر شنیده می‌شود

روحانی خود را فدای مصالح کشور کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: