کد خبر: ۸۳۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
تعداد بازدید: ۱۵۴
رئیس‌جمهور بولیوی امروز یکشنبه در یک نشست خبری در واکنش به ادامه ناآرامی‌ها و اعتراض‌ها به اعلام نتیجه انتخابات 28 مهرماه ریاست جمهوری این کشور، خواستار انتخابات مجدد ریاست جمهوری در بولیوی شد.
با پذیرش خواسته مخالفان، مورالس با برگزاری انتخابات مجدد ریاست جمهوری در بولیوی موافقت کردبه گزارش خبرداغ ، رئیس‌جمهور بولیوی به دنبال اعتراض‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور و بیانیه‌های کشورهای خارجی درباره این انتخابات، خواستار برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری تازه در بولیوی شده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی از قبیل «رویترز» و شبکه «بی‌بی‌سی»، به دنبال تشدید ناآرامی و اعتراض‌ها در بولیوی به اعلام پیروزی اوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، مورالس حمایت خود را از برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری جدید در بولیوی اعلام کرد.

طبق این گزارش‌ها، اوو مورالس در یک نشست خبری اعلام کرد که او خواستار برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری تازه در بولیوی خواهد شد.

رئیس‌جمهور بولیوی همچنین خطاب به مردم و معترضان وعده داده که او اعضای کمیته انتخاباتی این کشور را تغییر خواهد داد.

اظهارات امروز یکشنبه مورالس در شرایطی مطرح شده که پیش از این و به دنبال اعلام پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ مهرماه بولیوی، »کارلوس مسا» رقیب اصلی او در این انتخابات نتیجه اعلام شده را نپذیرفت و از حامیان خود خواست دست به «اعتراضات مسالمت آمیز» بزنند.

در روزهای گذشته و به موازات ناآرامی‌ها در بولیوی، مداخلات آمریکا و متحدانش درباره این انتخابات تشدید شده بود.


فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: