کد خبر: ۸۳۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۲۳۸
نوروزی در نطق میان‌دستور:
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، تحمل مشکلات عدیده ناشی از مصائب استان تهران توسط شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان را دلیل پیشنهاد تفکیک استان تهران جنوبی از استان تهران بزرگ مطرح کرد.
دلیل پیشنهاد تفکیک استان تهران جنوبی از استان تهران چه بوده است؟به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسن نوروزی در جلسه علنی امروز(یکشنبه ۱۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت به رهبر معظم انقلاب اسلامی، آحاد ملت ایران و نمایندگان مجلس به ویژه پیشکسوتان جهاد و شهادت با بیان این پرسش که علت پیشنهاد ایجاد استان تهران جنوبی در استان تهران به چه دلیل بوده است، گفت: از آنجایی که شهرستان‌های ما به این دلیل که مصائب استان بزرگ ۱۴ میلیونی تهران که ۱۷/۵ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است و مشکلات عدیده‌ای که در پی آن باید تحمل کنند به این پیشنهاد روی آورده‌ایم.

نماینده مردم رباط‌ کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بهارستان با ۷۵۰ هزار جمعیت که ۱۲۰ هزار نفر از آنها دانش‌آموز هستند و رباط کریم با ۴۵۰ هزار جمعیت که ۷۷هزار نفر از آنها دانش‌آموز هستند با فرمانداری‌های درجه ۲ و نداشتن بسیاری از اداره‌ها دارای مشکلات عمیقی هستند و شهرستان بهارستان از کمبود اداره‌هایی همچون هلال احمر، سازمان انتقال خون و ...رنج می‌برد و رباط کریم نیز با وجود برخورداری از ۶ پایگاه نظامی فاقد دادسرای نظامی و دادگاه است.

وی تصریح کرد: شهر پرند با ۳۰۰ هزار جمعیت نه فرمانداری و نه بخشداری دارد، با اینکه در ماده ۹ قانون شهرهای جدید آمده است که آنگاه که در شهری جدید طرح تفصیلی تصویب شد همه وزارتخانه ها و نیروی انتظامی باید دوایر و اداره های خود را در آن شهر همچون شهرستان های مشابه ایجاد کنند.

نوروزی اظهار کرد: با وجود اینکه در ماده ۱۰ قانون شهرهای جدید آمده است کلیه وزارتخانه‌ها، نیروی انتظامی، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلف هستند که همچون شهرهای مشابهی که در همان محدوده جغرافیایی قرار دارند خدمات ارائه دهند، اما هنوز اداره‌های خدمت‌رسان و امنیتی در شهر پرند مستقر نشده‌اند.

وی به عنوان نماینده بهارستان و رباط کریم و وکیل و نماینده معین شهرستان‌های تربت و چنار خاطرنشان کرد: شهر جدید پرند پایتخت اول مسکن مهر است با ۳۰۰ هزار جمعیت فعلی که به ۷۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت. شهر جدید گلبهار پایتخت دوم مسکن مهر با ۱۵۰ هزار جمعیت در شهرستان چناران است و این دو شهر جدید هنوز آرامستان ندارند و فاقد بیمارستان هستند و متروی آنها با هزاران میلیارد هزینه‌کرد بودجه هنوز راه‌اندازی نشده است. پرند فاقد فرمانداری و بخشداری است. گلبهار بخشداری دارد ولی ماه‌ها است که بخشدار ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مشکلات شهرستان چناران، طرقبه و شاندیز تاکید کرد: در بخش مرکزی شهرستان چناران تعداد ۱۵ روستا و در گلبهار تعداد ۴۰ روستا فاقد شبکه گازرسانی هستند، و این در حالی است که در چند کیلومتری مشهد مقدس واقع هستند. همچنین در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز ۱۵ روستا هنوز فاقد شبکه گازرسانی هستند و در شهرستان چناران تعداد ۱۰ روستا و در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز تعداد ۴ روستا با اینکه در داخل مشهد مقدس قرار دارند بعد از گذشت ۴۱ سال از انقلاب اسلامی فاقد جاده آسفالت شده هستند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: در شهرستان چناران با اینکه صدها چاه آب شرب مشهد مقدس در آن واقع است و سد ارداک بر روی رودخانه‌های کشف رود این منطقه واقع شده است تعداد ۶ روستای آن به آب شرب دسترسی ندارند و حتی فاقد آب کشاورزی هستند، و این در حالی است که در قانون برنامه ششم توسعه آمده است که این سدها اول باید آب کشاورزی و آب شرب روستاهای این منطقه را تامین کنند، اما آبفای مشهد مقدس نه تنها فکری به حال آنها نمی‌کند، بلکه حاضر نیست پساب آن منطقه را به این بخش سرازیر کند، ضمن‌ اینکه تعدی‌های شهرداری مشهد به شهرستان طرقبه و شاندیز از معضلات این منطقه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: