کد خبر: ۸۳۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۲۲۸
در نامه‌هایی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت گرفت
در نامه‌هایی جداگانه از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مراتب ثبت دو اثر طبیعی در فهرست میراث ملی به استاندار اردبیل ابلاغ شد.
ابلاغ ثبت 2 منطقه در فهرست میراث طبیعی به استاندار اردبیلبه گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، در متن یکی از نامه‌های دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل آمده است:

«در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۲۵ه، هیئت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ "منطقه فسیلی بیله‌سوار" واقع در استان اردبیل، شهرستان بیله‌سوار پس از تشریفات قانونی لازم به شماره 558 مورخ ۹۷/12/22  در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذیربط استان ابلاغ و از نتیجه این وزارت را مطلع نمایند.»

همچنین در نامه‌ای جداگانه و مشابه از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مراتب ثبت منطقه «دودکش‌های جن‌ قیزیل قایا» به شماره 571 در فهرست میراث طبیعی ملی به استاندار اردبیل ابلاغ شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: