کد خبر: ۸۳۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
تعداد بازدید: ۴۸۴
«مظلوم عبدی» فرمانده کل نیروهای کُرد «سوریه دموکراتیک» (قسد) برای توافق با دولت سوریه دو شرط گذاشت.
دو شرط کُردهای سوریه برای توافق با دمشق: خودمختاری و استقلال «نیروهای سوریه دموکراتیک»

به گزارش خبرداغ ، روسیا الیوم گزارش داد که عبدی گفت: دمشق تمایل دارد تا با کردها توافق و مذاکره کند و در کنار دولت در مقابل اشغالگری ترکیه قرار گیرند.

وی افزود: برای دستیابی به توافق با دولت سوریه ما دو شرط داریم: نخست اینکه تشکیلات خودمختار کُرد در قالب قانون اساسی بخشی از مدیریت کلی سوریه باشد و دوم اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان یک نهاد دارای استقلال باشد.

عبدی اضافه کرد: خواست کردها این است که نیروهای قسد حضور نظامی سازمانی خود را در مناطق شمال و شرقی سوریه حفظ کند و از این مناطق به عنوان بخش رسمی از ارتش سوریه محافظت کند.

فرمانده کل نیروهای کُرد سوریه در ادامه گفت: اما دولت سوریه به این می اندیشد که این نیروها در قالب فردی و فرماندهان به ارتش سوریه بپیوندند و از طرف ما امکان موافقت با آن وجود ندارد.

وی درخصوص حضور آمریکا در میادین نفتی سوریه نیز گفت: همه می دانند که آمریکا نیازی به نفت ندارد. آن ها می گویند که نمی خواهند این نفت به دست داعش، نظام سوریه یا نیروهای دیگر بیافتد و بایستی که آمریکایی اینجا باقی بمانند تا بخشی از این توازان باشند.

پیش تر «شورای سوریه دموکراتیک» شاخه سیاسی «نیروهای دموکراتیک سوریه» با صدور بیانیه ای برای مذاکره و گفت و گوی مستقیم با دولت سوریه با هدف مقابله با تهدید تجزیه این کشور اعلام آمادگی کرده بود.

در همین رابطه وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود که فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه پس از تسلط بر بخش وسیعی از خاک سوریه از نیروهای مسلح کرد موسوم به "قسد" می خواهد تا برای مقابله با حمله خارجی به ارتش این کشور بپیوندند.

ترکیه از ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای راس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۲۰:۰۷
کاخ سفید خودش اصلی ترین حامی داعش در شمال سوریه وعراق بود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: