کد خبر: ۸۳۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
تعداد بازدید: ۱۷۹
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: هیچ موضوع و تدبیر پنهانی در توافق روسیه و ترکیه درخصوص مناطق شمال شرق سوریه وجود ندارد.
لاوروف: روسیه و ترکیه توافق پنهانی درباره سوریه ندارند

به گزارش خبرداغ ، «سرگئی لاوروف» روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «هزقیال نیبیگیل» وزیر خارجه بروندی در مسکو خاطرنشان کرد: تفاهمنامه بین روسیه و ترکیه اجرا می‌شود و نظامیان دو کشور در هماهنگی نزدیک با یکدیگر هستند.
وی همچنین به هماهنگی و همکاری نیروهای مسلح روسیه در شمال شرق سوریه با نیروهای مسلح سوریه اشاره کرد.
روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات روسای جمهوری دو کشور در سوچی در روز ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر ماه) تفاهمنامه ۱۰ ماده‌ای امضا کردند که بر اساس آن شبه‌نظامیان کرد از مناطق مرزی شمال شرق سوریه خارج ‌شوند.
این تفاهمنامه از دو هفته پیش به اجرا در آمد و در مناطق مرزی سوریه و ترکیه تا عمق ۳۰ کیلومتری واحدهای پلیس نظامی روسیه و واحدهای مرزبانی ترکیه گشت زنی می‌کنند .
لاوروف در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه بروندی گفت که روسیه و بروندی آماده مقابله با تلاش‌های برخی کشورهای غربی برای تغییر اصول سازمان منع تسلیحات شیمیایی هستند.

بوروندی کشوری است در مرکز آفریقا که پایتخت آن گیتگا و بزرگترین شهر آن بوجومبورا است. این کشور کوچک در منطقه دریاچه‌های بزرگ که در همسایگی اوگاندا، کنگو، رواندا و تانزانیا قرار دارد واقع شده است و نزدیک به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: