کد خبر: ۸۳۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید: ۳۹۱
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران فردا گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را برمی دارد، گفت: هزار و ۴۴ سانتیفیوژ در داخل فردو داریم منتهی در برجام قرار ما این بود که این سانتریفیوژ‌ها در فردو بچرخند، ولی گازی به آن‌ها تزریق نخواهد شد؛ اما از فردا گازدهی در فردو آغاز خواهد شد.
روحانی: فردا گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بر می‌داریم؛ این گام تحت نظر آژانس است / گامی که از فردا آغاز میکنیم در فردو خواهد بود / گام چهارم مانند گام سوم قابل بازگشت است / مقاومت زمینه را برای مذاکره می سازد و مذاکره از مقاومت بهره برداری می کند؛ اینها با هم منافاتی ندارند

رئیس جمهور با بیان اینکه جوانان خلاق ایرانی می‌توانند پیشتاز ارائه ایده های علمی باشند، گفت: حرکتی بزرگ و ارزنده در دولت های یازدهم و دوازدهم در عرصه زیربناها و زیرساخت ها انجام شده است و باید شرکتهای دانش بنیان را بیش از پیش حمایت کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، حسن روحانی امروز سه شنبه در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی گفت: از فردا گام چهارم و جدید برمی‌داریم البته پیشاپیش کشورهای دوستمان در دنیا اعلام می‌کنیم فعالیت جدید ما هم با نظارت ‌آژانس خواهد بود و آژانس همچنان نظارت می‌کند حتی بر فعالیتی که از که فردا آغاز خواهیم کرد

روحانی افزود: گام چهارم ما هم مثل سه گام دیگر قابل بازگشت است. هر زمانی ‌آنها به تعهدات کامل خودشان برگشتند ما هم به تعهدات کامل خود بر میگردیم .معیار را اول ژانویه ۱۲۰۱۹ گذاشتیم و گفتیم آنها برگردند به اول ژانویه۲۰۱۷ ما هم به اول ژانویه ۲۰۱۷ برمی گردیم.

وی اظهارداشت: گامی که از فردا آغاز می‌کنیم در فردو خواهد بود. ما طبق برجام یکهزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو داریم. در برجام قرار ما این بود اینها در فردو بچرخند اما گاز به‌آنها تزریق نشود گامی که از فردا برمی‌داریم. امروز به سازمان انرژی اتمی دستور خواهم داد از فردا گازدهی را در فردو آغاز کند.

روحانی خاطرنشان کرد: ممکن است ‌آنها سروصدا کنند که چرا می‌خواهید در فردو این کار بکنید. حساسیت آنها را نسبت به فردو و سانتریفیوژها را می‌دانیم در عین حال هر وقت آنها به تعهداتشان عمل کردند دوباره گاز را قطع می‌کنیم و گاز به سانتریفیوژها تزریق نخواهد شد و این گام هم قابل بازگشت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم یکجانبه به تعهدات خود عمل کنیم در حالی که آن‌ها به تعهدات خود عمل نمی کنند؛ تصریح کرد: در عین حال به تمام مذاکراتی که با برخی از کشورها و پشت پرده برای حل و فصل انجام می دهیم، هم متعهد هستیم و ادامه خواهیم داد و پیش خواهیم برد.

وی افزود: البته تلاش آن ها این بود که قبل از امروز به یک نتیجه ای برسیم که نشد و در هفته های اخیر هم مسائلی بود که به توافق نرسیدیم؛ بنابراین ما به ناچار گام چهارم را از فردا برخواهیم داشت اما در دو ماه آینده باز فرصت مذاکره داریم و دوباره مذاکره خواهیم کرد. اگر راه حل درستی را یافتیم که تحریم ها برداشته شود، به راحتی بتوانیم نفت خود را بفروشیم، از پول های موجود در بانک استفاده کنیم و سایر تحریم ها در بیمه و فلزات لغو شود؛ ماهم کاملا به شرایط گذشته برمی گردیم.

روحانی با بیان اینکه به اعتقاد من راه انتخاب شده؛ راه درستی است؛ گفت: دنیا باید بداند که ملت بزرگ ایران هم مقاوم است، هم ایستادگی می‌کند و هم مذاکره می‌کند و هم در تبادل طرح و بحث با دیگران است. ما هم در وزارت خارجه به نوعی شتاب دهنده داریم که این مذاکرات به نتیجه دهد؛ شما طرح نو دارید و نوآفرین هستید ما هم طرح‌نو داریم و مرتب این طرح های نو را باید اجرا و عمل کنیم. نتیجه نهایی انشاالله به نفع ملت خواهد بود و ما در کنار هم خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: