کد خبر: ۸۳۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
تعداد بازدید: ۱۹۱
اکنون افراد می‌توانند به راحتی به منابع مقالات "ویکی پدیا" و کتاب‌های مرجع موجود در "بایگانی اینترنت" دسترسی داشته باشند چرا که این دو دانشنامه آنلاین اخیرا به دلیل راحتی کار کاربران با یکدیگر همکاری کرده‌اند.
ادغام مطالب «بایگانی اینترنت» و «ویکی پدیا»
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، گزارش‌ها حاکی از ان است که کتابخانه دیجیتال "بایگانی اینترنت"(Internet Archive) و دانشنامه آنلاین "ویکی پدیا"(Wikipedia) برای اینکه افراد راحت‌تر به صورت آنلاین به منابع مختلف دسترسی داشته باشند با یکدیگر همکاری کرده‌اند.


اکنون بایگانی اینترنت و ویکی پدیا خبرهای خوبی برای شما دارند. بایگانی اینترنت ۱۳۰ هزار کتاب مرجع را در ویکی پدیا قرار داده است. این کتاب‌ها از زبان‌های مختلفی چون انگلیسی، یونانی، عربی و موارد دیگر است.

بایگانی اینترنت قصد دارد در آینده کتاب‌های بیشتری را در ویکی پدیا قرار دهد چرا که این گونه کاربران تنها با یک کلیک به بسیاری از منابع دسترسی خواهند داشت.

بایگانی اینترنت در واقع یک کتابخانه دیجیتال خرید کتاب‌های الکترونیکی است. "بروستر کال"(Brewster Kahle) کتابدار دیجیتال بایگانی اینترنت گفت: آنچه در قرن‌ها در کتاب‌ها نوشته شده است اطلاع‌رسانی به دیگر نسل‌ها برای یادگیری بیشتر است. هدف از بایگانی اینترنت آوردن چهار میلیون کتاب دیگر به صورت آنلاین در آینده است. همه افراد به کتابخانه دسترسی ندارند و یا وقت کافی برای مراجعه به کتابخانه را ندارند و یا شاید منبع مورد نظر آنها در کتابخانه موجود نباشد با این کار تمام افراد به راحتی می‌توانند منبع مورد نظر خود را پیدا کرده و پیش نمایشی از آن را بخوانند و در صورت تمایل به داشتن آن اقدام به خریدن کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: