کد خبر: ۸۳۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
تعداد بازدید: ۲۱۹
بسیاری از ما عادت داریم وقتی یک زن باردار را در مترو، اتوبوس یا اماکن عمومی میبینیم، جای خود را به او بدهیم تا بنشیند، اما گاهی مواقع نیز افراد عمدا یا سهوا از جای خود بلند نمی شوند. در چنین شرایطی چه باید کرد؟
یک توصیه مهم به زنان باردار: منتظر نمانید تا دیگران به شما صندلی پیشنهاد کنند

بسیاری از ما عادت داریم وقتی یک زن باردار را در مترو، اتوبوس یا اماکن عمومی میبینیم، جای خود را به او بدهیم تا بنشیند، اما گاهی مواقع نیز افراد عمدا یا سهوا از جای خود بلند نمی شوند. در چنین شرایطی چه باید کرد؟

به گزارش  خبرداغ به نقل از انتخاب، روانشناسان بریتانیایی توصیه می کنند زنان باردار خجالت را کنار بگارند و در صورت قرار گرفتن در شرایط سخت حتما از دیگران درخواست کنند از جای خود بلند شوند.

بسیاری از زنان باردار این تجربه را دارند که مجبور شده باشند دقایقی طولانی ایستاده منتظر بمانند. البته بهتر است به این مشکل ورم پا، درد عضلانی، کمر درد و حتی گاهی حالت تهوع را اضافی کنیم. بنابراین بدیهی است که به خصوص خانمهای دیگر با درک شرایط به این زنان اجازه بدهند بنشینند. اکنون روانشاسان بریتانیایی تاکید کرده اند که مادران باردار نباید منتظر بمانند که فردی به خاطر آنها از جای خود برخیزد، بلکه باید خود دست به کار شوند.

درواقع روانشناسان توصیه می کنند زنان باردار صراحتا از دیگران درخواست کنند بلند شوند تا آنها بتوانند استراحت کنند. به گفته روانشناسان این موضوع دو حسن دارد: نخست به سلامت روانی و جسمانی مادر باردار کمک می کند و دوم به دیگران یاد می دهد در جامعه موظف به حمایت از زنان باردار هستند.

بسیاری از زنان باردار خجالت می کشند از دیگران درخواست کنند جای خود را به آنها بدهند اما به نظر می رسد این یک اشتباه بزرگ است. درواقع بهتر است به جای خجالت، افراد تمرین کنند که هم حسی را توسعه داده و در مواقع لزوم جای خود را به یکدیگر دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: