کد خبر: ۸۳۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
تعداد بازدید: ۳۴۴
وزیر بهداشت گفت: کشورهایی که در زمینه مراقبت های بهداشتی اولیه در منطقه مدیترانه شرقی پیشرفت کردند باید به سایر کشورها کمک کنند، زیرا رفتن به سمت پوشش همگانی سلامت، بدون رسیدن به مراقبت های بهداشتی اولیه امکان پذیر نیست.
وزیر بهداشت: سلامت در ایران جامعه‌محور می‌شود
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت در اختتامیه شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در سخنانی، گفت: کشورهایی که در زمینه مراقبت های بهداشتی اولیه در منطقه مدیترانه شرقی پیشرفت کردند باید به سایر کشورها کمک کنند، زیرا رفتن به سمت پوشش همگانی سلامت، بدون رسیدن به مراقبت های بهداشتی اولیه امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در منطقه ای هستیم که حل مشکلات آن به راه حل های متنوع نیاز دارد و نمی توانیم بگوییم بیماری های غیرواگیر فقط مشکل منطقه ما است. حتی در کشورهایی که در زمینه بیماری های واگیر موفقیت داشتیم، باز هم نقاط خطر درباره بیماری های واگیر داریم که در بسیاری از مواقع این بیماری ها از مرزها منتقل می شوند. بنابراین با مدیریت سازمان جهانی بهداشت باید برنامه های مشترکی با یکدیگر داشته باشیم. این برنامه ها باید هم بیماری های واگیر و هم غیرواگیر را در کنار هم در نظر بگیرد.


وزیر بهداشت همچنین گفت: امروز بیش از همیشه به هم نیاز داریم و باید تجربه ها را در اختیار هم بگذاریم. زیرا بدون همدلی و مشارکت نمی توانیم در هیچ کشوری بیماری ها را کنترل کرده و به سطح بالای خدمات بهداشتی و درمان برسیم.

نمکی افزود: در شرایط سخت تحریم تلاش کردیم که نه تنها عقب گرد نکنیم، بلکه گام هایی رو به جلو برداریم و در ماه های آتی، طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را برای جامعه محور کردن سلامت، اجرایی می کنیم.

بنابر گزارش وبدا، شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی بعد از ظهر امروز به کار خود پایان داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: