کد خبر: ۸۲۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
تعداد بازدید: ۴۵۳
معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در صورت عدم سرمایه گذاری در زمینه تولید برق، سال آینده جزیره کیش با خاموشی روبرو خواهد شد.
جزیره کیش نیازمند سرمایه گذاری در زمینه تولید برقبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی این سازمان در بين خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به مشکلات عدیده مردم در پی قطعی برق  گفت: قطعی های مکرر برق نشان داد که دستگاههای نیروگاه کاملا فرسوده  است و برای رفع مشکلات  قطعی برق و تجهیز نیروگاه به بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است که  این مبلغ در توان سازمان منطقه آزاد کیش نیست.

وی با اشاره به دعوت از تیم کارشناسی تخصصی در راستای رفع مشکلات برق و نیروگاه کیش ادامه داد: دکترمظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در حال رایزنی با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و دکترنوبخت رییس برنامه و بودجه برای رفع مشکلات درحوزه زیرساخت های کیش است.

خانزادی با گلایه از واگذاری شرکت آب و برق کیش به افراد فاقد صلاحیت، آن را اقدامی بیهوده توصیف کرد و افزود: شبکه برق و نیروگاه متعلق به حاکمیت است و نباید واگذار می شد.

وی افزود: پروژه انتقال برق از سرزمین اصلی نیز از موارد ضروری است که کارشناسان در حال بررسی آن هستند و برای تحقق این امر، نیاز به ۶۰00 میلیارد ریال سرمایه گذاری است.

خانزادی با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ساخت یک نیروگاه 100 مگاواتی برق در جزیره کیش گفت : در صورت عدم سرمایه گذاری در زمینه تولید برق، سال آینده با مشکلات خاموشی برق مواجه خواهیم بود.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه کیش ازمناطق حساس، مهم، استراتژیک و زیبای کشور محسوب می شود و در حال توسعه است، گفت: رشد و پیشرفت روز افزون این منطقه منوط به رعایت استانداردها و اصول فنی در ساخت و سازها و جلوگیری از فعالیت افراد فاقدصلاحیت در امر ساخت و ساز است.

وی با بیان اینکه طرح های عمرانی بدون کارشناسی اصولی در دوره مدیریت های گذشته، مشکلات عدیده ای در کیش به وجود آورده است به ساخت غیراصولی و بی کیفیت مخزن آب بزرگ کیش اشاره کرد و اظهار داشت: ۹۰ درصد کارهای عمرانی و زیرساختی که در کیش صورت گرفته غیراستاندارد و غیرکیفی است و بحث نگهداری غیر اصولی از این زیرساختها نیز مبحثی است که به مشکلات دامن زده است

دکتر خانزادی همچنین با اشاره به طرحهای در دست اجرای درجزیره ازجمله پروژه احداث ترمینال مسافربری و لایروبی اسکله بندرگاه کیش گفت: برای انجام این طرح ها دهها میلیارد تومان هزینه شده است که باید با حفظ معیارهای زیست محیطی هرچه سریعتر به سرانجام برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: