کد خبر: ۸۲۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
تعداد بازدید: ۲۲۰
با اعلام ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در برنامه ورزش از نگاه 2 مشخص شد که فدراسیون فوتبال تا اکنون ریالی به مارک ویلموتس پرداختی نداشته است.
وضعیت عجیب سرمربی تیم ملی ایرانبه گزارش خبرداغ ، این در حالی است که ماه ها از حضور مارک ویلموتس در تهران می گذرد و او تا اکنون به همراه تیم ملی دو بازی دوستانه انجام داده است و سه هفته از مقدماتی جام جهانی 2022 را هم پشت سر گذاشته است. البته تیم ملی در هفته اول بازی ها با قرعه استراحت روبرو شده است و تاکنون دو بازی انجام داده است.  ایران در هفته چهارم بازی ها هم 23 مهر میهمان بحرین در منامه است.

 

فدراسیون فوتبال تا اکنون حتی یک ریال هم به مارک ویلموتس نداده است. این تاکید ابراهیم شکوری در برنامه ورزش از نگاه 2 بوده است. طبیعتا کمی عجیب است و این نشان می دهد فدراسیون فوتبال هیچ ذخیره ارزی هم ندارد تا برای رفع مشکلات مالی و هم چنین تامین قسط های مارک ویلموتس و دستیاران خارجی اش زمان بخرد. جای شکرش باقی است مارک ویلموتس صبور است و مدام در مورد دستمزدش صحبت نمی کند و کار را به جاهای باریک نمی کشاند. اتفاقی که در ماه های گذشته شاهد آن از سوی کارلوس کی روش بودیم. سرمربی سابق تیم ملی با وجود 8 سال حضور در ایران و تنها در حالی که دستمزد حضور در جام ملت ها را طلب داشت و با علم به اینکه فدراسیون فوتبال برای پرداخت دستمزدها با محدودیت جابه‌جایی پول مواجه است به فیفا شکایت کرد. هر چند فدراسیون فوتبال بر اساس هماهنگی هایی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داد درنهایت موفق شد دستمزد باقی مانده کارلوس کی روش را پرداخت کند.

 

البته مارک ویلموتس خواهان پرداخت دستمزدش به صورت واریز به حساب است و اینکه منبع مالی که دستمزد را به حساب او پرداخت مالی می کند در لیست تحریم های خزانه داری آمریکا وجود نداشته باشد تا او با دردسر مواجه نگردد و شاید به همین دلیل بود که قرارداد او با فدراسیون فوتبال در سفارت ایران در بلژیک به امضاء رسید.

 

اشاره صریح یک مقام رسمی در فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه تا اکنون ریالی به مارک ویلموتس پرداخت نشده است شاید تاکید بر کمک دولت به فدراسیون فوتبال باشد. به خصوص که ترامپ طی دستوری به خزانه داری آمریکا فیفا را از انتقال پول به حساب فدراسیون فوتبال ایران منع کرده است و بنا به گفته یکی از مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال اینفانتینو برای حل مشکل تا اکنون دوبار با ترامپ دیدار داشته است اما هنوز راهکاری برای رفع این مشکل پیدا نشده است. تا جایی که دیروز مهدی تاج و در پی فراهم کردن حضور بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای بازی تیم ملی نامه ای برای رییس فیفا فرستاد و از او خواست که پول های ایران را آزاد کند چرا که بلوکه بودن این پول ها فدراسیون فوتبال را در جهت پیشبرد برنامه هایش با مشکل مواجه کرده است.

 

باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. آنچه که مسلم است صبر مارک ویلموتس هم اندازه ای دارد و فدراسیون فوتبال به جای تاکید بر معرفت و صبوری مارک ویلموتس هر چه سریع‌تر در پی رفع این مشکل باشد چرا که تداوم این وضعیت حتی می تواند به سرمربی بلژیکی اجازه جدایی از تیم ملی را بدهد.

 

1 خرداد به صورت رسمی اعلام شد که مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی شده است. امروز 20 مهر است و 174 روز از اعلام این خبر می گذرد و مارک ویلموتس هنوز یک ریال هم از فدراسیون فوتبال ایران دستمزد نگرفته است.


جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: