کد خبر: ۸۲۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
تعداد بازدید: ۲۴۷
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: پس از تجمع زائران در مرز چذابه در روز پنج شنبه که منجر به مسدود شدن پنج ساعته مرز شد اکنون شرایط عبور از مرز به شرایط عادی برگشته است.
عبور و مرور زائران اربعین در مرز چذابه عادی استبه گزارش خبرداغ به نقل از  مهر ، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: پس از تجمع زائران در مرز چذابه در روز پنج شنبه که منجر به مسدود شدن پنج ساعته مرز شد اکنون شرایط عبور از مرز به شرایط عادی برگشته است.

حسین حسین زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا ساعت ۲۴ روز جمعه بیش از ۲۵۰ هزار زائر از مرز چذابه به سمت عتبات عبور کردند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته دو و نیم برابر افزایش داشته است.

وی افزود: روز پنجشنبه به دلیل تراکم جمعیت در مرز شلمچه و چذابه و کمبود امکانات در کشور عراق منجر به مسدود شدن پنج ساعت از سمت عراق شد که موجب تراکم جمعیت در پایانه چذابه و شلمچه شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: با جلساتی که با هیات عراقی در ساعات اولیه داشتیم، امکانات را بسیج کرده و برای کاهش تراکم ارسال کردیم و با همکاری مردم و اماکنی که از قبل برای اسکان و پذیرایی زوار مشخص شده بود، شرایط به حالت عادی بازگشت و از روز جمعه تا کنون هیچ مشکلی در تردد زوار از پایانه های مرزی وجود ندارد.

حسین زاده گفت: با وجود تفاهم ها و توافق هایی که بین دو کشور صورت گرفته بود، برای ورود وسایل نقلیه به خاک عراق باید مراحل قانونی طی شود که پس از بروز کمبود با هماهنگی های انجام شده وسایل نقلیه برای انتقال زوار به الاماره اعزام شدند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حرکت زوار در مرز چذابه روان است و اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی برای جا به جایی زوار وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: