کد خبر: ۸۲۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۳۱۴۵
با وجود دو ابلاغیه جداگانه در صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر ممنوعیت جابجایی و انتصاب در زیر مجموعه ها خبر می رسد که محمد اسکندری در تلاش است تا سرپرستی خود را در آتیه صبا به مدیر عاملی تبدیل کند.

روند عجیب تایید صلاحیت آقای چند روز پیش بود که در خبری اعلام شد بعد از جابجایی های اخیر در صندوق بازنشسستگی کشوری برخی هرج و مرج ها و نا هماهنگی ها در زیر مجموعه های این صندوق  از جمله هلدینگ "آتیه صبا" باعث به خطر افتادن منافع بازنشستگان شده است.

 

در خبر مذکور اشاره شد که سرپرست جدید صندوق، ابلاغیه ای را به ذیر مجموعه ها داده که بر اساس آن کلیه انتصابات باید به تایید کمیته مربوطه برسد.



همچنین معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی نیز در بخشنامه ای خطاب به محمد اسکندری سرپرست شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا اعلام کرد که از هرگونه جابجایی مدیران، انتصاب و استخدام تا اطلاع ثانوی اکیدا خود داری شود.

 

 

*تخلف جدید در هلدینگ آتیه صبا


با وجود دو ابلاغیه جداگانه در صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر ممنوعیت جابجایی و انتصاب در زیر مجموعه ها خبر می رسد که محمد اسکندری در تلاش است تا سرپرستی خود را در آتیه صبا به مدیر عاملی تبدیل کند.

 

محمد اسکندری که براساس صورتجلسه مورخ ۹۸/۲/۱۷ هیات مدیره هلدینگ آتیه صبا صرفا به عنوان سرپرست و بدون تفویض اختیار انتخاب شده بود، بدون صورتجلسه هیات مدیره به عنوان مدیرعامل آن شرکت صلاحیت حرفه‌ای از سازمان بورس گرفت.

تاییدیه سازمان بورس برای محمد اسکندری در حالی است که طبق بخشنامه داخلی صندوق بازنشستگی هر گونه جابجایی و انتصاب در زیر مجموعه ها باید از طریق کمیته انتصابات صورت بگیرد.


حالا معلوم نیست که صلاحیت اسکندری برای تصدی مدیر عاملی چگونه بدون مصوبه هیئت مدیره، توسط سازمان بورس مورد رسیدگی قرار گرفته است؟


شاید دلیل این باشد که اسکندری می خواهد به نوعی مسئولان صندوق را در عمل انجام شده قرار دهد تا در سایه عدم وجود ثبات مدیریتی و در حالی که صندوق با سرپرست اداره می شود این طور وانمود کند که تمام مراحل برای مدیر عاملی وی صورت پذیرفته است.

به نظر می رسد که در این خصوص تخلفی آشکار که مغایر با قوانین صریح بورس و قانون تجارت است روی داده که باید از طریق سازمان‌های نظارتی و دستگاه قضایی پیگیری شود چرا که معلوم نیست سازمان بورس بر اساس چه چیزی اقدام به بررسی صلاحیت کرده است.

منبع: راه دانا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: