کد خبر: ۸۲۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
تعداد بازدید: ۲۱۰۳
در حال حاضر بانک صادرات چهار عضو هیأت مدیره و مدیرعاملی خارج از هیأت مدیره دارد و بر اساس قانون تجارت و اساسنامه مصوب بانک صادرات مصوبات هیأت مدیره این بانک نظر به عدم حد نصاب و زوج بودن تعداد اعضاء غیر قانونی است.
مصوبات هیات مدیره بانک صادرات غیر قانونی است؟!سرویس اقتصادی خبرداغ؛ بانک صادرات ایران که اصلی ترین سهامداران آن دولت جمهوری اسلامی ایران و شرکت های سرمایه گذاری استانی با 58 درصد سهام بانک هستند، در حال حاضر و بر اساس تارنمای بانک دارای چهار عضو هیأت مدیره و مدیرعاملی خارج از هیأت مدیره است که بر اساس ماده 107 قانون تجارت که صراحتاً عده اعضاء هیأت مدیره را بصورت قانونی حداقل پنج نفر دانسته و نیز اساسنامه بانک صادرات ایران نیز در بخش پنجم ماده بیست و نه صراحتاً عده اعضاء هیأت مدیره را حداقل پنج و حداکثر نه نفر می شناسد. 

حال باید دید نهادهای ناظر خاصه معاونت نظارت بر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بانک مرکزی که قطعاً از عدم حدنصاب تعداد اعضاء هیأت مدیره بانک صادرات ایران مطلع است چه عملکردی را در این مورد داشته است و آیا با توجه به عدم حدنصاب و زوج بودن تعداد اعضاء هیأت مدیره آیا مصوبات هیأت مدیره بانک صادرات ایران قانونی است؟!

مصوبات هیات مدیره بانک صادرات غیر قانونی است؟!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: